پاتروشیف: ایران آماده مذاکره در زمینه مسائل هسته‌ای است

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۵۵۰۳ سرخط اخبار
فارس: دبیر شورای امنیت ملی روسیه در تهران اعلام کرد که ایران آماده مذاکره با جامعه بین الملل در زمینه مسائل هسته‌ای این کشور است و از تلاش میانجی‌گرانه روسیه در این زمینه استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، "نیکولای پاتروشیف " دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز گذشه بعد از مذاکرات خود با سعید جلیلی " همتای ایرانی خود و "علی اکبر صالحی " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگاران گفت: مقامات تهران آماده مذاکره با جامعه بین الملل در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور هستند و با تلاش‌های میانجی‌گرانه روسیه در این زمینه استقبال می‌کنند.

پاتروشیف گفت: در مذاکره با مقامات ایران ما همکاری‌های چندجانبه را بررسی کردیم و بویژه در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور، از جمله ضرورت همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گروه «1+5» به تبادل نظر پرداختیم.

وی افزود: ما در این مذاکرات برای ادامه مذاکرات در این راستا در دیدار با "محمود احمدی نژاد " رئیس‌جمهوری ایران برنامه ریزی کرده‌ایم. ما طرح‌های خود برای حل و فصل مسائل هسته‌ای این کشور را وی به ارائه داده و ارزیابی ایشان در این رابطه را دریافت خواهیم کرد.

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: ما قصد نداریم علیه کشور ثالثی به همکاری بپرازیم، بلکه روی مسائل مربوط به تامین امنیت ملی ایران و روسیه کار خواهیم کرد.

 

نظر شما :