وزیر خارجه مصر: مناسبات با ایران برقرار است

۲۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۵۴۸۱ سرخط اخبار
وزیر خارجه مصر در جدیدترین اظهارنظر درباره مناسبات با ایران تاکید کرد که این مناسبات اکنون هم برقرار است و فرقی میان دفتر حافظ منافع با سفارت نیست.
 
به گزارش فارس، «محمد کامل عمرو» با اشاره به مناسبات کشورش با ایران تاکید کرد که روابط دو کشور اکنون برقرار است و دو کشور دارای دفاتر حافظ منافع هستند و فرقی میان این دفتر با سفارت نیست.

به گزارش رسانه‌های مصری، کامل عمرو در ادامه با اشاره به اینکه مصر به دنبال توسعه مناسبات خود با همه کشورهاست، افزود که موضوع گسترش مناسبات مصر با ایران یا هر کشوری دیگر تابع دو عامل خواهد بود که اولی عدم دخالت در امور داخلی است بویژه اینکه مصر در امور داخلی هیچ کشور دخالت نمی‌کند و دوم این است که امنیت خلیج [فارس] آسیبی نبیند که این برای مصر بسیار مهم است.

وزیر خارجه مصر همچنین با اشاره به عضویت مصر و ایران در جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد که رایزنی‌ها میان اعضای این جنبش که ایران و مصر نیز عضو آن هستند ادامه دارد.

وی با اشاره به موضوع سوریه نیز بار دیگر با تاکید بر پایان یافتن خشونت در سوریه، اعلام کرد که مشکل سوریه راهکار نظامی ندارد و باید از طریق گفت‌وگو این بحران حل و فصل شود.

نظر شما :