مخالفت با امریکا و اسرائیل برای افزایش فشار به ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۵۴۳۸ سرخط اخبار
 پایگاه خبری مالزیا اینسایدر روز دوشنبه نوشت: علی رغم تلاش آمریکا و اسرائیل برای تشدید تحریم ها علیه ایران، کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در جهان مذاکره را تنها راه حل موضوع هسته ای ایران می دانند.

به گزارش ایرنا، مالزیا اینسایدر در گزارش خود آورده است: مارک فیتزپاتریک از تحلیلگران و کارشناسان مسایل هسته ای در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک لندن نیز تاکید کرده که ورود روسیه به این موضوع احتمال از سرگیری مذاکرات که تنها راه حل است را افزایش می دهد.

پایگاه خبری مالزیا اینسایدر در ادامه با اشاره به تلاش های اخیر روسیه برای از سرگیری مذاکرات هسته ای، نوشت: احتمال از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی قوت گرفته است.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود نوشت: روسیه به عنوان شریک هسته ای ایران در صدد است در هفته جاری در گفت و گو با مقامات ایرانی شرایط مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای غربی را احیاء کند.

مالزیا اینسایدر در ادامه می نویسد: نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در سفری که روز دوشنبه به تهران خواهد داشت، قصد دارد با همتای ایرانی خود و همچنین محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند و با توجه به روابط دوستانه روسیه با تهران امیدوار است که بتواند شرایط ادامه این مذاکرات را دوباره فراهم کند.

این پایگاه خبری می افزاید: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ماه ژولای خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران شده و خواستار کاهش تحریم های ایران برای از سرگیری این مذاکرات شده بود.


نظر شما :