نعیم قاسم: اسرائیل خیال جنگ ندارد

۲۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۵۴۳۷ سرخط اخبار

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر آمادگی کامل مقاومت برای رویارویی با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی اظهار کرد که تنها دشمن لبنان این رژیم است.

 

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوبا روزنامه لبنانی السفیر، عنوان داشت: اسرائیل توانایی به راه انداختن جنگ جدید علیه لبنان را ندارد، چرا که شاهد بروز بحران‌های داخلی است که برخی از کشورهای غربی همپیمان اسرائیل نیز دچار آن شده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: تنها مساله‌ای که باید در خصوص آن مذاکره کرد استراتژی دفاعی ملی است. مقاومت در لبنان از شرایط سیاسی داخلی یا منطقه‌ای تاثیر نمی‌گیرد.

 

نعیم قاسم همچنین عنوان داشت: به کسانی که به ایجاد تغییرات در سوریه و یا کشورهای عربی با هدف از بین بردن مقاومت دل بسته‌اند، توصیه می‌کنم وقت خود را تلف نکنند و بیشتر از این در توهمات خود غوطه‌ور نشوند.

 

وی در ادامه افزود: بار دیگر باید به دشمن اسرائیلی توجه کنیم تا به رابطه‌ پنهان موجود میان این دشمن و بسیاری از مشکلات و آشوب‌ها که قصد دارد لبنان را نابسامان جلوه دهد و در این کشور تنش ایجاد کند، پی ببریم.

 

نعیم قاسم همچنین عنوان داشت: دشمن اسرائیلی در آخرین تلاش خود برای از بین بردن مقاومت یعنی حمله سال 2006 نیز شکست خورد. همگان می‌دانند که قصد اسرائیل از این حمله از بین بردن حزب‌الله لبنان، مقاومت و به دنبال آن از بین بردن پروژه مقاومت در لبنان و منطقه بود.

 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: با شکست اسرائیل و همکاری ملت، ارتش و مقاومت کشور، لبنان توانست موضع خود را تقویت و از درخواست‌ها و مواضع خود حمایت کند. اکنون لبنان می‌تواند به مسائلی که در راستای درخواست‌ها و یا منافعش نیست نه بگوید.

 

وی همچنین عنوان داشت: لبنان قبل از جنگ 2006 با لبنان پیروز بعد از جنگ تفاوت می‌کند. تمام تلاش‌ها برای ایجاد فتنه بعد از آن با هدف ایجاد تنش در کشور صورت می‌گیرد.

 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: برخی از گروه‌های لبنانی باید منافع والای لبنان را بر منافع خود ترجیح دهند و منطق توجه به بیگانگان را در پیش نگیرند. کاملا آشکار و واضح است که ایجاد جدایی میان مقاومت، ملت و ارتش غیرقابل ممکن است.

 

وی همچنین بیان داشت: به همین دلیل می‌بینیم که آمریکا و اسرائیل با تلاش‌های خود در کشورهای عربی سعی می‌کنند این کشورها را از بین برده و بار دیگر منطقه‌ای خالی از مقاومت و قدرت ایجاد کنند.

 

نعیم قاسم در ادامه افزود: الان زمان آن فرا رسیده است که مردم لبنان به دو مساله توجه کنند. اول آنکه دشمن ما تنها اسرائیل است و نه کس دیگر به همین دلیل باید همواره آماده باشیم تا روزی به ما حمله نکرده و ما را غافلگیر نکند.

 

وی همچنین عنوان داشت: مساله دوم این است که همگان باید به مسائل داخلی و منافع مردم لبنان توجه کنند. قبل از تحولات صورت گرفته در کشورهای عربی در سال جاری میلادی دشمن اسرائیلی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد و اصلا توانایی حمله و رویارویی نظامی را با حزب‌الله لبنان نداشت.

 

قاسم تاکید کرد: اگر ما توانایی‌های دشمن در سال 2006 و توان حزب‌الله لبنان را در آن دوره با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که حزب‌الله لبنان از لحاظ نظری از دشمن برتر است و دشمن این مساله را به خوبی می‌داند.

 

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: قبل از وقوع تحولات در کشورهای عربی و احتمال اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین اسرائیل هیچ تصمیمی برای جنگ افروزی نداشت پس چگونه اکنون با وجود بحران‌های جدید بر اسرائیل و همچنین تحولات مصر، فلسطین، اعتراض‌ها در درون رژیم صهیونیستی و تضعیف جایگاه سیاسی اسرائیل چنین مساله‌ای مطرح شده است.

 

وی همچنین عنوان داشت: بنابراین متوجه می‌شویم که اسرائیل هرگز تصمیمی برای جنگ افروزی در شرایط کنونی ندارد. ما انجام چنین ریسکی را از سوی دشمن اسرائیل علیه لبنان بعید می‌دانیم. با این وجود همواره معتقدیم دشمن هر لحظه امکان حمله را دارد و ما در بالاترین سطح آمادگی قرار داریم.

 

نعیم قاسم در ادامه افزود: شرایط در سوریه نیاز به زمان بیشتری دارد تا همه چیز در این کشور از ثبات بیشتری برخوردار شود، اما مطمئن باشید که تغییرات در سوریه و یا منطقه هیچ تاثیری بر مقاومت لبنان نخواهد گذاشت. تلاش برای ایجاد راهکار مسالمت‌آمیز در سوریه به نفع این کشور و لبنان است.

 

وی در خصوص شرایط داخلی لبنان و دولت این کشور عنوان داشت: دولت لبنان به ریاست نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان از لحاظ خط و مشی سیاسی موفق عمل کرده است. میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان و تمامی مسئولان بارها بر حفظ مثلث سه ضلعی ملت، ارتش و مقاومت تاکید کرده و با هرگونه مداخله بیگانگان مخالفت کرده‌اند.

 

نعیم قاسم همچنین عنوان داشت: ما مشکلی به عنوان مشکل سلاح در لبنان نداریم، بلکه دیدگاه برخی برای ما مشکل‌ساز شده است که خواهان وجود لبنانی قدرتمند به همراه مقاومت نیستند. آنها می‌خواهند دشمن اسرائیل در لبنان مداخله کند و خواهان حمایت این کشور توسط ملت، ارتش و مقاومت نیستند. 

نظر شما :