تلاش امریکا برای عبور از فیلترینگ ایران

۲۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۵۴۳۶ سرخط اخبار
 بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که وزارت خارجه آمریکا در تامین بودجه و کمک به فعالیت‌ها برای نفوذ در لایه‌های سانسور در کشورهای مختلف عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بی‌بی‌جی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت "نیو ریپابلیک " در مطلبی با عنوان "مقایسه فعالیت‌های وزارت خارجه آمریکا و بی‌بی‌جی " به قلم "مکس شلمن " می‌نویسد: بررسی عملکرد 18 ماهه وزارت خارجه آمریکا در زمینه آزادی اینترنت نشان‌دهنده قصورها و نارسایی‌های جدی هم در تامین بودجه و هم در کمک به فعالان سیاسی برای نفوذ در لایه‌های سانسور اعمال‌شده توسط حکومت‌های است. بی‌بی‌جی، یکی از بنگاه‌های دولتی مستقل آمریکا که مسئولیت صدای آمریکا و رادیو آزاد آسیا را به عهده دارد، سال‌ها تلاش کرده تا به مخاطبانی که با سانسورهای دولتی محدود شده‌اند، دسترسی پیدا کند.

* بی‌بی‌جی در خط مقدم مبارزه برای آزادی اینترنت در چین، ایران و مکان‌های دیگر قرار دارد

 

مدت‌هاست که این ماموریت، بی‌بی‌جی را در خط مقدم مبارزه برای آزادی اینترنت در چین، ایران و مکان‌های دیگر قرار داده است. "مایکل میهن "، یکی از اعضای هیات مدیره بی‌بی‌جی توضیح می‌دهد که این بنگاه به منظور دور زدن سانسور، میلیون‌ها دلار برای خرید سرورهای پراکسی بیشتر به منظور بهره‌وری ابزار فیلترشکن مانند "اولتراسرف " و "فریگیت " هزینه کرده است.

 

* دولت آمریکا برای آزادی اینترنت هزینه کافی نمی‌کند

 

کارشناسان بی‌بی‌جی در حالی که از محدودیت‌های خود آگاهی دارند می‌گویند که این ابزار بهترین گزینه موجود است. وب‌سایت رادیو آزاد، صفحه‌ای را با عنوان "دور زدن انسداد اینترنت " طراحی کرده که در آن ابزار به روز شده برای کاربران و لینک‌هایی برای ابزار فیلترشکن وجود دارد. میهن می‌گوید: "دولت آمریکا برای آزادی اینترنت هزینه کافی نمی‌کند و این چندمین باری است که این قضیه را نادیده می گیرد "


نظر شما :