روسیه رسما به تحریم‌های بین‌المللی علیه لیبی پیوست

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۵۳۹۱ سرخط اخبار
فارس- روسیه که در ماه مارس به قطعنامه شورای امنیت در مورد لیبی رای ممتنع داده بود، بالاخره به تحریم‌های مورد درخواست در این سند پیوسته و مرزهای خود را به روی مقامات لیبایی و پول‌های آنها خواهد بست.

به گزارش روزنامه «وزگلاد»، روسیه رسما به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه دولت لیبی که در ماه مارس سال جاری به تصویب رسیده بود، پیوست. دستور مقتضی در این رابطه روز جمعه توسط "دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه امضاء شد. بر اساس این سند، روسیه مرزهای خود را به روی مقامات دولتی لیبی و پول‌های آنها خواهد بست.

میدویدیف روز گذشته دستور مربوط به اجرای درخواست مطرح شده در قطعنامه شماره 1973شورای امنیت در مورد لیبی را امضاء کرد. بر اساس این حکم، روسیه استفاده از حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای عازم لیبی را ممنوع می‌کند، البته به استثنای آنهایی که محموله‌های انسان دوستانه برای این کشور حمل خواهند کرد و همچنین کشتی‌های نظامی روسیه کشتی‌های مشکوک عازم لیبی را بازرسی خواهند کرد.

علاوه بر این هر نوع عملیات مالی برای "معمر قذافی "، نزدیکانش و مقامات بلندپایه دولت لیبی ممنوع بوده و خاک روسیه نیز به روی آنها بسته خواهد بود.

لازم به ذکر است که روسیه در هنگام رای‌گیری در مورد قطعنامه شماره 1973 که راه را برای آغاز عملیات نظامی در لیبی باز کرد، به آن رای ممتنع داد.

"ویتالی چورکین " نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تفسیر مواضع کشورش گفت: کار بر روی این قطعنامه مطابق با روند کار معمول در شورای امنیت نبود و در این سند مواردی وجود دارد که راه را برای انجام عملیات نظامی علیه لیبی هموار می‌سازد.

نگرانی روسیه در مورد این قطعنامه به واقعیت پیوست و ائتلاف بین المللی که می‌بایست به دفاع از مردم غیرنظامی لیبی بپردازد، شروع به بمباران مناطق مسکونی این کشور نمود که در نتیجه آن تاکنون تعدادی از شهروندان لیبیایی کشته شده‌اند.

نظر شما :