صالح باز هم شرط گذاشت

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۵۳۸۲ سرخط اخبار
 ایرنا-پایگاه اطلاع رسانی التغییر روز شنبه نوشت: علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن شرایط جدیدی برای امضای طرح پیشنهادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح کرد.


منابع مخالف در حزب ائتلافی دیدار مشترک اعلام کردند که صالح گفته است به شرطی طرح پیشنهادی را امضا می کند که سرلشگر علی محسن صالح الاحمر فرمانده نظامی منطقه شمال غرب که از ارتش جدا شده و به انقلابیون پیوسته و همچنین شیخ صادق الاحمر رییس قبیله حاشد قبل از امضای طرح از یمن خارج شوند و وی اختیارات ریاست جمهوری را به معاونش بسپارد.


صالح قبل از آنکه در انفجار مسجد کاخ ریاست جمهوری مجروح شود و برای مداوا به بیمارستان نظامی ریاض برود سه بار با امضای طرح پیشنهادی موافقت ولی هر سه بار در لحظه آخر از امضای آن خودداری کرد.
یحیی ابو اصبع رهبر مخالفان گفت که شرط صالح برای ترک احمرها از یمن از سوی مخالفان و به خاطر منافع ملی یمن مورد موافقت قرار گرفته است.


این درخواست صالح در حالی بیان می شود که یک دیپلمات بلند پایه در یکی از سفارتخانه های کشورهای حوزه خلیج فارس در صنعاء اعلام کرد که طرف آمریکایی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده صالح با ارسال پیام به کاخ سفید موافقت خود را با انتقال حاکمیت بیان کرد و گفت تصمیم ندارد به یمن بازگردد.

نظر شما :