بازنگری بحریـن در تعلیق پروازها به ایـران و عـراق

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۵۳۷۷ سرخط اخبار
مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی خلیج [فارس] با اشاره به خسارت‌های هنگفت شرکت‌های هواپیمایی، از سران بحرین خواست تا در تصمیم خود در تعلیق پروازها به دو کشور ایران و عراق بازنگری کنند.
 
به گزارش فارس، «سامر المجالی» مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی خلیج [فارس] اعلام کرد که امیدوار است تصمیم ممنوعیت سفر به ایران و عراق لغو شود.

روزنامه الوسط بحرین با اعلام این خبر نوشت که مقامات بحرین در ابتدای اعتراضات مردمی در این کشور در فوریه گذشته، به دلیل مواضع ایران و عراق، پرواز به این دو کشور را ممنوع کرده است.

سامر المجالی به الوسط گفت: ما با دولت بحرین در این خصوص دائم در تماس هستیم. دولت وضعیت سیاسی و امنیتی را ارزیابی می‌کند و تصمیم‌گیری در این خصوص با دولت است.

المجالی افزود: مقاصد سفرها، یک شبکه تجاری بزرگ است. مقصدهایی مانند عراق و ایران هم شاهد اقبال گسترده‌ای است. دلایل زیادی مانند دلایل تجاری، دینی و گردشگری برای سفر به این دو کشور وجود دارد.

دولت بحرین همچنین به دلیل آنچه دخالت لبنان در امور داخلی بحرین توصیف کرده بود، پروازها از بحرین به لبنان و بالعکس را متوقف کرده بود ولی پس از رایزنی میان دو کشور، این پروازها چند ماه بعد از سر گرفته شد.

* شرکت‌های هواپیمایی: خسارت و زیان ما بشدت زیاد است

از طرف دیگر روزنامه الوسط اعلام کرد که صاحبان دفاتر مسافرتی و گردشگری اعلام کردند که از زمان اتخاذ تصمیم تعلیق پروازها به عراق و ایران «شرکت‌های هواپیمایی بیشترین خسارت را دیده‌اند».

این شرکت‌ها اعلام کردند که «سال‌هاست هتل‌ها و مکان‌های سکونت در عراق و ایران اجاره می‌شود و مبالغ پرداختی که در شش ماه اخیر پرداخت شده است همه به زیان تبدیل شده است.

همچنین «عمر الخنیزی» مدیر اجرایی شرکت مسافرتی الخنیزی با بیان اینکه «بیشترین ضرر متوجه شرکت‌های هواپیمایی است» تصریح کرد: 5 ماه گذشته است و ما نمی‌دانیم سرانجام ممنوعیت سفر به ایران و عراق چیست. این دو کشور در گردشگری و امور دینی بیشترین مسافر را دارند.

وی تاکید کرد که «در عراق چهار مقصد بغداد، اربیل، نجف و بصره است و در ایران نیز مجموع پروازها به چهار مقصد مشهد، شیراز، تهران و اصفهان است که در هفته 5 پرواز به شیراز، 7 پرواز به تهران و یکی به مشهد و یکی نیز به اصفهان انجام می‌شد در حالی که مجموع پروازهای به عراق نیز در هفته 36 پرواز بود.


نظر شما :