بزرگترین حزب سیاسی بحرین انتخابات را تحریم کرد

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۵۳۷۰ سرخط اخبار

الوفاق بزرگترین اپوزسیون شیعه بحرین با پیوستن به قطار تحریم انتخابات، در اعتراض به شرایط سیاسی و امنیتی فعلی این کشور انتخابات پارلمانی را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزسیون شیعه در بحرین روز گذشته انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است طی هفته های آتی برگزار شود را تحریم کرد.

این انتخابات با هدف پر کردن کرسی های خالی پارلمان و جایگزینی نمایندگان جمعیت الوفاق است که در جریان قیام مردمی بحرین در اعتراض به نحوه برخورد دولت با معترضین دسته جمعی استعفا کردند.

"خلیل المرزوق" معاون دبیر کل امور سیاسی جمعیت الوفاق در این رابطه با سخنرانی در یک جشنواره مردمی در منطقه السهله در غرب منامه اظهار داشت: ما از خواسته خود مبنی بر تشکیل دولت منتخب مردمی چشم پوشی نخواهیم کرد و خواستار برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه به طوری که هر شهروند واقعا یک رای داشته باشد هستیم نه انتخاباتی که طائفه گرایی را تشدید می کند.

وی افزود: ما همچنین خواهان برقراری امنیت برای همه و قوه مقننه منتخب و با اختیارات کامل و نیز تشکیل دولت منتخب مردمی هستیم.

مرزوق تصریح کرد: ما از مبارزات مشروع و روش های مسالمت آمیز خود در این زمینه از جمله راه های دیپلماتیک تا زمان نیل به خواسته های قانونی مان دست نخواهیم کشید.

 دولت بحرین مدنیت را به فراموشی سپرده و رعب و وحشت، ترس و نگرانی، قلع و قمع، استفاده از زور و خشونت و طائفه گرایی را جایگزین آن کرده است.

 وی اظهار داشت: امروز مجالی برای اینکه قدرت در اختیار یک نفر یا گروهی خاص باشد وجود ندارد و پس از قیام مردمی فوریه دیگر پذیرش این مسئله امکانپذیر نیست.

مرزوق در ادامه گفت: پس از سختی ها و قربانی شدن ملت در جریان قیام مردمی بحرین جمعیت الوفاق دیگر نمی تواند به همان شیوه سابق در پارلمان حضور پیدا کند.

 وی تصریح کرد: کسی که در شرایط کنونی در انتخابات شرکت کند به منزله این است که اصلا اتفاقی همچون تخریب مساجد، قلع و قمع مردم، زندانی و شکنجه کردن معترضین، نقض قوانین و اخراج کارمندان رخ نداده است.

 این مقام جمعیت الوفاق همچنین تاکید کرد: پارلمان کنونی از زمان استعفای دسته جمعی نمایندگان الوفاق مشروعیت مردمی خود را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت بحرین مدنیت را به فراموشی سپرده است و رعب و وحشت، ترس و نگرانی، قلع و قمع، استفاده از زور و خشونت و طائفه گرایی را جایگزین آن کرده است.

 هزاران نفر از شهروندان بحرینی از جمله "جواد فیروز" و "مطر مطر" 2 نماینده جمعیت الوفاق و شماری از زندانیان سیاسی که اخیرا آزا شده اند در این جشنواره حضور داشتند و با سر دادن شعار تحریم انتخابات پارلمانی بحرین را تایید و بر تحقق خواسته های قانونی و سیاسی خود تاکید کردند.

 پیش از این احزاب مخالف التجمع الوطنی و الوعد انتخابات پارلمانی بحرین که قرار است 24 سپتامبر برگزار شود را تحریم کردند. پیش بینی می شود طی هفته های آتی دیگر احزاب مخالف نیز انتخابات را تحریم و اعلام کنند که با توجه به شرایط امنیتی و سیاسی بحرین و ادامه بازداشت ها و اخراج کارمندان مشارکت در روند سیاسی امکانپذیر نیست.

تحریم انتخابات رژیم دیکتاتوری آل خلیفه را با جدلی تازه مواجه خواهد کرد و این امر پیامدهای بسیاری بر محافل سیاسی و مردمی بحرین خواهد داشت. 


نظر شما :