اوباما به این خانم رشوه داد؟

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۵۳۶۲ سرخط اخبار

تب و تاب انتخابات در ایالات متحده از هم اکنون بالا گرفته است.رقابت های انتخاباتی در این کشور تنها به این سو و آن سو رفتن کادرهای تبلیغاتی جمهوری خواهان و دموکرات ها منتهی نمی شود بلکه در پشت پرده هم زد و بندهای سیاسی برای برد در این بازی بزرگ انتخاباتی در جریان است.


به گزارش ایندیپندنت، باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده به دنبال بهره برداری از ماجرای دستگیری و کشته شدن اسامه بن لادن در انتخابات آتی است. هرچند کاخ سفید اعطای کمک های ویژه به فیلم ساز مشهور هالیوود کاترین بیگلو برای ساخت این فیلم تا پیش از انتخابات سال 2012 را رد می کند، اما جمهوری خواهان تند و تیز دولت وی را به تلاش برای بهره برداری از این ماجرا در روزهای حساس منتهی به انتخابات در سال 2012 میلادی متهم می کنند.


پیتر کینگ از جمهوری خواهان ارشد که عضو کمیسیون امنیت ملی است با مطرح کردن این موضوع اغازگر بحث جنجالی در خصوص کمک دولت باراک اوباما به این فیلم ساز برنده جایزه اسکار شد. وی دولت را به اعطای اطلاعات محرمانه به کاترین بیگلو نیز متهم کرد.
گفته می شود که خانم کاترین یبگلو و نویسنده این نمایشنامه قرار است در ماه اکتبر سال 2012 میلادی از بخشی هایی از این فیلم رونمایی کنند. این جمهوری خواه امریکایی با مطرح کردن این موضوع در حقیقت ضربه ای مهلک به نیت باراک اوباما برای استفاده تبلیغاتی از این مساله زد .در شرایطی که مشخص شود باراک اوباما و تیمش اطلاعات خاص محرمانه ای را در خصوص عملیات دستگیری بن لادن در اختیار کاترین قرار داده اند می توان انها را به اتهام به خطر انداختن امنیت داخلی تحت تعقیب قانونی قرار داد.


این نماینده جمهوری خواه در این خصوص می گوید: دولت باید در مرحله نخست اطلاعات کامل را در اختیار نمایندگان کنگره و مردم قرار دهد و البته نسخه ای از این فیلم هم باید پیش از نمایش به تایید کارکنان سیا برسد.
پیتر کینگ در مقاله ای که در نیویورک تایمز به چاپ رسیده ادعا کرده که رئیس جمهوری امریکا بدون اندک ملاحظه کاری اقدام به واگذاری اطلاعات محرمانه به یک فیلمساز کرده و این نشان دهنده شلختگی او در حمایت از امنیت ملی است . علاوه بر این زمان پخش این فیلم نیز به گونه ای طراحی شده که کاملا و صد در صد به نفع اوباما خواهد بود.


البته این نخستین بار نیست که هالیوود با کمک وزارت دفاع اقدام به ساخت فیلم در خصوص مسائل سیاست داخلی یا خارجی می کند. جی کارنی سخنگوی کاخ سفید با مضحک خواندن این ادعا در این خصوص گفت: زمانی که فیلم سازها یا نویسندگان در خصوص ماجرایی می نویسند که شخص رئیس جمهور را هم شامل می شود ما در قالب تیم رئیس جمهور بیشترین کمک ها را به آنها در فهم مسائل می کنیم. این فیلم نیز دوران سه رئیس جمهور بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما را شامل می شود . ساخت این فیلم پیروزی برای ایالات متحده است و دلیلی وجود ندارد که این پیروزی را به شکل دیگری نمایان کنیم.
منبع: خبرآنلاین

 

نظر شما :