جنگ تبلیغاتی جدید غرب علیه تهران

ایران در سوریه پایگاه نظامی می سازد!

۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۵۳۵۹ سرخط اخبار

با گذشت 5 ماه از بروز ناآرامی‌ها در سوریه و بارها نشانه رفتن انگشت اتهام جوامع غربی به سوی ایران در زمینه حمایت از بشار اسد در برخورد با معترضان، گزارش سازمان‌های جاسوسی غربی از اتهامات جدیدی در این زمینه خبر می دهد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون تمامی این اتهامات را تکذیب کرده است. روزنامه تلگراف به نقل از گزارش سازمان‌های جاسوسی غربی مدعی شده که ایران موافقت کرده پایگاه نظامی جدید را با سرمایه‌ای چندین میلیون دلاری در سواحل سوریه احداث کند. این روزنامه انگلیسی مدعی شده است که هدف از ایجاد این پایگاه تسهیل انتقال تسلیحات است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این قرارداد پس از سفر هیات عالی‌رتبه سوری به ریاست محمد نظیف خیربیک، معاون امنیتی بشار اسد به تهران منعقد شد و به موجب آن جمهوری اسلامی در فرودگاه لاتکیه سوریه پایگاهی نظامی ایجاد می‌کند که تا پایان سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته مقامات امنیتی غربی،  این در حالی است که هفته گذشته احمد داود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تایید کرد که ماموران امنیتی محموله‌ای تسلیحاتی که از ایران به سوی سوریه در حال حرکت بوده است را توقیف کرده‌اند.

این توقیف در 30 آوریل در شهر مرزی کیلیس انجام شده اما تا ماه گذشته که جزئیات آن در روزنامه‌های آلمانی منتشر شد، مخفی نگاه داشته شده بود. این مقامات مدعی شده‌اند که قرارداد پایگاه نظامی توسط خیربیک با ایران منعقد شده که گفته می‌شود شاخص‌ترین چهره در ساختار امنیتی سوریه است. از سویی دیگر به موجب این قرارداد تیم‌هایی از مقامات سپاه پاسداران ایران در این پایگاه مستقر خواهند شد که به طور مستقیم با سازمان جاسوسی سوریه معروف به مخابرات در ارتباط خواهند بود. این د ر حالی است که مرکز مشترک فرماندهی مشابهی نیز در اوایل سال جاری در فرودگاه بین‌المللی دمشق احداث شده بود. اما هزینه احداث پایگاه جدید 23 میلیون دلار خواهد بود که ایران آن را تامین می‌کند.



نظر شما :