سریلانکا: پرداخت دلار به ایران مشکل شده!

۲۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۵۳۳۷ سرخط اخبار
وزیر نیرو و انرژی سریلانکا اعلام کرد که تحریم های مالی و بانکی ایران مانعی در برابر اجرای قرار داد همکاری ایران برای برق رسانی به 1000 روستای این کشور شده است.

به گزارش عصر ایران قرار داد 106 میلیون دلاری بین ایران و سریلانکا برای برق رسانی به 1000 روستای سریلانکا ، در خرداد ماه 1388 بین دو کشور به امضا رسید ، اما بنا به اعلام " پاتالی چامپیکا راناواکا " وزیر نیرو و انرژی سریلانکا ، مشکل پرداخت پول به ایران بابت اجرای این قرار داد ، طرح این کشور برای برق رسانی به همه مناطق سریلانکا تا پایان سال 2012 رابا مشکل مواجه کرده است.

دولت سریلانکا در چارچوب یک طرح بزرگ اقتصادی در نظر دارد تا پایان سال 2012 پروژه برق رسانی به 4500 روستای فاقد برق این کشور را به پایان برساند که در این میان قرار داد برق رسانی به 1000 روستای سریلانکا دو سال پیش بین یک شرکت خصوصی ایرانی با وزارت نیرو و انرژی سریلانکا به امضا رسید.

وزیر نیرو و انرژی سریلانکا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کلمبو با اشاره به مشکلات پیش آمده در راه اجرای قرار داد کشورش با شرکت ایرانی گفت که به هر حال وی با وجود تمام مشکلات به زمان بندی برق رسانی به همه نقاط سریلانکا تا پایان سال 2012 متعهد خواهد ماند.

وی درباره قرارداد وزارت تحت سرپرستی اش با ایران گفت :‌" ما قرار داد برق رسانی به هزار روستا از 4500 روستای فاقد برق را با یک شرکت ایرانی امضا کردیم اما با توجه به تحریم های آمریکا مشکل پرداخت دلار به شرکت ایرانی داریم".

گفتنی است قرار داد  106 میلیون دلاری شرکت ایرانی با سریلانکا در قالب اعتبار و توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین و توسط صندوق ضمانت صادرات پوشش بیمه‌ای داده شده است.
 طبق قرار داد ، این  پروژه قرار است ظرف  مدت 36 ماه پس از تامین اعتبار آن به انجام برسد.
 

نظر شما :