انتقاد احمدی‌نژاد از انتقال پول نفت ایران

۱۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۵۲۹۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: ‌وقتی ما نفت‌مان را می‌فروشیم، در واقع پول آن را در شبکه بانکی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار داده‌ایم، چرا‌که بزرگترین بانک‌های دنیا در اختیار آنها قرار دارد و آنها از پول‌های ما به خودشان وام می‌دهند اما وقتی ما وام می‌خواهیم، بهانه‌های سیاسی می‌آوردند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم تودیع و معارفه وزیر نفت با بیان اینکه ذخایر نفت و استراتژیک در دنیا حتی روی دریاها معطل مانده است، اظهار داشت: قیمت نفت بر اساس عرضه و تقاضا نیست بلکه همیشه سیاسی بوده که باید بر این موضوع غلبه کرد.

رئیس جمهور بر همین اساس به راه انداختن بورس‌های موازی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که در این زمینه اقدام مناسبی را انجام ندهیم، مثل سیطره دلار، پول نفت نیز به طور سیستماتیک به جیب آمریکایی‌ها می‌رود.

وی بر همین اساس به کسری بودجه هزار و 600 میلیارد دلاری امسال آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکا هزینه‌های خود را کاهش نداد بلکه آنها را جبران کرد و جبران آنها با خلق دارایی‌های کاغذی صورت گرفت‌، چرا‌که اگر آمریکا کل ثروت خود را بفروشد، نمی‌تواند این کسری بودجه را جبران کند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: وقتی ما نفت‌مان را می‌فروشیم، در واقع پول آن را در شبکه بانکی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار داده‌ایم، چرا‌که بزرگترین بانک‌های دنیا در اختیار آنها قرار دارد و آنها از پول‌های ما به خودشان وام می‌دهند اما وقتی ما وام می‌خواهیم، بهانه‌های سیاسی می‌آوردند.

وی با تاکید بر اینکه ما با یک استعمار فرا‌نو مواجه می‌شویم که سر و ته تلاش ملت‌های در جیب آنها سرازیر می‌‌شود، افزود: باید یک بورس جدید و بازار رقیب به وجود آوریم و سیطره سلطه دلار را در هم بشکنیم و این امر محقق خواهد شد‌ چرا‌که در حال حاضر بسیاری از کشورها به سمت مبادله پایاپای یا مبادله ملی می‌روند و این خود خدشه‌وارد کردن به سیطره دلار است.

رئیس جمهور ادامه داد: همه کشورهای اروپایی بدهکار هستند و کشور ما جز آخرین کشورهای بدهکار است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ساختن تجهیزات نفتی فقط بر عهده وزارت نفت نیست بلکه همه دولت و دیپلماسی باید روی کار آیند و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم؛ باید ثروت همه ملت‌ها ملی شود و در جیب خودشان باشد.

وی بر همین اساس به کشورهای آفریقایی اشاره کرد که خزانه معادن ارزشمندی همچون الماس در دنیا هستند و یادآور شد: کشورهای آفریقایی با این همه سرمایه در فقر و بیماری وجود دارند و بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند که دارایی‌های بسیاری دارند.

رئیس جمهور تأکید کرد: اینکه ما 20 میلیون لیتر بنزین وارد کشور نمی‌کنیم، شاید رقم خیلی بالایی نباشد اما توانستیم جلوی این قدرت‌ها بایستیم و اراده خود را غلبه دهیم و این بسیار مهم است و دنیا را بیدار و امید را در مردم ایجاد می‌کند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه صنعت نفت همیشه انگیزاننده و امید‌آفرین بوده است، تأکید کرد: باید این مسیر را ادامه دهیم و این روحیه تلاش در همکاران صنعت نفت ما همواره وجود دارد.

وی رستم قاسمی را چهره شناخته‌ شده‌ای دانست که زندگی‌اش را وقف خدمت به کشور کرده است و گفت: قاسمی هیچگاه برای خودش زندگی نکرده بلکه برای انقلاب زندگی کرده است؛ حرکت رو به رشد صنعت نفت باید ادامه پیدا کند و به جایی برسیم که حتی یک قطر از نفت کشور خارج از حیطه منابع ملی هدر نرود و این شدنی است.

رئیس جمهور در خاتمه تشکر صمیمانه‌ای از علی‌آبادی سرپرست وزارت نفت داشت و گفت: وی هر جا اقتضا کرده حاضر بوده و کار و خدمت بی منت را انجام داده است.

در این مراسم لوح تقدیر و تشکری از سوی رئیس جمهور کشورمان به علی‌آبادی اهداء شد و حکم قاسمی به عنوان وزیر جدید نفت به وی داده شد. 

نظر شما :