امریکا به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه سوریه

۱۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۵۲۸۹ سرخط اخبار
"ویکتوریا نولاند " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر تشدید موضع آمریکا و جامعه بین‌الملل علیه سوریه اعلام کرد: به نظر می‌رسد که "بشار اسد " رئیس‌جمهوری روسیه درخواست جهان برای پایان خونریزی‌ها در این کشور را نمی‌شنود. 

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: عمیقا باعث تاسف است که اسد به صدای فزاینده جامعه بین‌الملل گوش نمی‌دهد. 

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در شرایطی گزارش می‌شوند که اسد در دیدار روز گذشته خود با "احمد داوداوغلو " وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که سوریه به طرز خستگی‌ناپذیری به مقابله با گروه‌های تروریستی این کشور که پشتوانه تظاهرات هستند، ادامه خواهد داد. 

پیرو موضع آمریکا در قبال سوریه، 22 کشور اتحادیه عرب و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در اقدامی بی‌سابقه از زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه، موضع قاطعانه‌تری در قبال دولت اسد گرفته‌‌اند و عربستان سعودی، کویت و بحرین نیز سفرای خود را از دمشق خارج کرده‌اند. 

نولاند با اشاره به اینکه محکومیت سیاسی رو به رشد (علیه سوریه) یادآور تحریم‌های قابل‌توجه آمریکا و سایر کشورها علیه اسد و اعضای رژیم اوست، ادامه داد: ما می‌خواهیم به همکاری با شرکای خود و به ویژه آنهایی که بهره‌های ادامه‌دار اقتصادی در سوریه دارند، برای تقویت و تشدید این تحریم‌ها ادامه دهیم. 

نولاند افزود: ما همچنان بر این باوریم که اقدامات بیشتر سازمان ملل در این رابطه راهگشا و مفید خواهد بود. 
این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته در اولین بیانیه خود، حملات مرگبار سوریه علیه غیرنظامیان این کشور را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی افراد مسئول سوریه در این زمینه شد. 

نولاند در ادامه از سفر "فرد هوف " مقام عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی و ترکیه برای بحث درباره فشارهای اقتصادی بیشتر علیه دمشق و به ویژه تحریم‌ خبر داد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در مورد سوریه، این پیام از سال 2009 میلادی مطرح بوده است که اگر شما آمادگی داشتن فضای باز سیاسی در سوریه را دارید، اگر آماده‌اید تا یک اصلاح طلب باشید، اگر آمادگی همکاری با ما برای صلح خاورمیانه و سایر موضوعات مشترک را دارید، در این صورت ما می‌توانیم مشارکت متفاوتی با شما داشته باشیم؛ اما راهش این مسیری نیست که اسد انتخاب کرده است. 

نولاند با بیان اینکه واشنگتن در حال حاضر "رابرت فورد " را به عنوان اولین سفیر خود در دمشق از سال 2005 میلادی تاکنون جهت انتقال پیام آمریکا به مردم سوریه حفظ می‌کند و ضمن رد تعاملات سیاسی و منطقه‌ای با سوریه گفت: پیام ما تغییر نمی‌کند؛ اینکه آنچه اسد در حال انجام آن است نفرت‌انگیز، منزجرکننده و خطرناک است و کشورش را در مسیر اشتباهی قرار داده است.  

نظر شما :