ترکیه: تحولات سوریه به همه کشورهای منطقه و جهان مرتبط است

۱۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۵۲۵۷ سرخط اخبار
معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه با دخالت در امور داخلی سوریه و اعلام اینکه دمشق باید به خواسته مردم خود تن دهد، اعلام کرد که تحولات این کشور به همه کشورهای منطقه و جهان مرتبط است.
 
به گزارش فارس، «بولنت آرینچ» معاون «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه پس از نشست دیروز شورای امنیت ملی ترکیه که برای بررسی موضوع سوریه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که سفر امروز وزیر خارجه این کشور به سوریه نتیجه‌بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، آرینچ در این سخنان، اعلام کرد که حوادث سوریه نه فقط به این کشور و ترکیه، بلکه به کشورهای منطقه و همه دنیا مرتبط است بنابراین محال است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا به این تحولات بی‌توجه باشند.

این سخنان در زمانی مطرح می‌شود که خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا از تشدید رایزنی «فرانسیس ریکاردونه» سفیر آمریکا در آنکارا با معاون رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه خبر داد و اعلام کرد که این رایزنی در آستانه سفر داود اوغلو به سوریه انجام می‌شود.

آرینچ در ادامه موضع نخست وزیر کشورش که روز شنبه مدعی شده بود تحولات سوریه، به مثابه امور داخلی ترکیه است، افزود: در زمانیکه همه جهان از دولت سوریه انتظار دارد که اصلاحات دموکراتیک را در پاسخ به خواسته مردم خود اجرا کند، عملیات نظامی گسترده به کشته شدن شهروندان سوری منجر شده است.

آرینچ همچنین افزود که احمد داود اوغلو در جلسه امنیت ملی اعلام کرد که سه‌شنبه (امروز) به سوریه می‌رود «و موضع ترکیه را به شکلی قاطعانه تشریح می‌کند».

معاون اردوغان و سخنگوی دولت ترکیه با دخالت در امور داخلی سوریه اعلام کرد: دمشق باید خواست مشروع ملت سوریه را به همراه اصلاحات دموکراتیک اجرا کند. امیدواریم که سفر داود اوغلو به نتایج مثبت منجر شود.


نظر شما :