انحلال دفتر اجرایی شورای انتقالی لیبی

۱۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۵۲۵۵ سرخط اخبار
در تلاش برای جلوگیری از بازتاب‌های برجای مانده از ترور عبد الفتاح یونس، فرمانده مخالفان لیبی، شورای انتقالی دفتر اجرایی خود را منحل کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، رئیس شورای انتقالی لیبی برای جلوگیری از تاثیرات ترور عبد الفتاح یونس، فرمانده مخالفان در اقدامی دفتر اجرایی این شورا را منحل کرد.

* عبد الجلیل ترور عبد الفتاح را یک توطئه دانست

عبد الجلیل که با الجزیره مصاحبه می‌کرد، دلیل انحلال دفتر اجرایی را ترور یونس عنوان و تاکید کرد این ترور یک توطئه بوده چون هیچ‌کس در میان مخالفان نمی‌تواند دست به چنین حماقتی بزند.
وی این که اختلافات سیاسی و داخلی مخالفان موجب انحلال دفتر شده را رد و این موضوع را صرفا منوط به تاثیرات و بازتاب‌های ناشی از آن ترور دانست.

* سخنگوی شورای انتقالی لیبی انحلال دفتر اجرایی را موضوعی اجرایی دانست

از سوی دیگر عبد الحفیظ غوقه، سخنگوی شورای انتقالی لیبی نیز در همین ارتباط گفت که انحلال دفتر اجرایی به دلیل تعامل نادرست برخی از اعضای این دفتر با موضوع ترور یونس بوده است.
وی انحلال این دفتر که ریاستش برعهده محمود جبرئیل بود و 14 عضو را دربرمی گرفت، موضوعی کاملا اجرایی عنوان کرد که هیچ ارتباطی با تحقیقات جنایی درباره کشته شدن یونس ندارد.
عبد الفتاح یونس به همراه سه نفر از محافظانش 28 ماه گذشته به دست افراد ناشناس کشته شدند. قبیله العبیدی که یونس به آن منتسب است، خواستار تحقیقات شفاف و روشن در این‌باره شد و تهدید کرد، در غیر این‌صورت انتقام خون یونس را خواهد گرفت.

* تلاش انقلابیون برای پیشروی به سمت طرابلس، الزاویه و صرمان

در بعد میدانی مخالفان مواضع خود در شهرک بئر الغنم را مستحم ساخته و تلاش دارند، از آنجا به سمت طرابلس پیشروی کنند.
مخالفان همچنین تلاش می‌کنند، از شمال بئر الغنم به سمت دو شهر ساحلی الزاویه و صرمان نیز پیشروی کنند، این درحالی است که مخالفان هم اکنون در 10 کیلومتری الزاویه هستند.

* ادامه درگیری‌ها در زلیتن

در راستای پیشروی‌های مخالفان در جبهه‌های جنوبی، جبهه زلیتن نیز برای چندمین روز متوالی شاهد درگیری مخالفان با نیروهای قذافی بود. زلیتن در 120 کیلومتری شرق طرابلس و غرب شهر مصراته قرار دارد و با این که سه‌شنبه هفته گذشته مخالفان تا مرکز آن پیشروی کردند، اما وادار به عقب‌نشینی شدند.

* تشکیل نیرویی ویژه برای حمایت از تاسیسات نفتی

در شرق نیز مسئولان مخالفان اعلام کردند که برای از سرگرفتن مجدد صادرات نفت نیروی برای حفاظت از تاسیسات نفتی تشکیل داده‌اند.

نظر شما :