صالحی: همه چیز در نیروگاه بوشهر به خوبی پیش می‌رود

۱۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۵۲۵۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه امروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که وقتی نام خبرنگار را می‌شنوید چه واژگانی برای شما تداعی می‌شود؟ گفت: صداقت، انصاف، دوستی، همراهی، همدلی و مقدم دانستن منافع ملی بر منافع سیاسی.علی‌اکبر صالحی در پاسخ به این سئوال که خبرنگار باید طرفدار مردم باشد یا مسئولان گفت‌: خبرنگار باید طرفدار حق و حقیقت باشد.

وی درباره احتمال تغییر سفیر انگلیس در ایران و واکنش ایران گفت: روابط ما با انگلیس برقرار است و چنانچه با سفیر جدید موافقت شود او به عنوان سفیر به ایران خواهد آمد و ما هم‌چنان روابط خود را با این کشور حفظ خواهیم کرد.صالحی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران گفت: از رهبری تشکر می‌کنیم که موضوع سومالی را مطرح کرده‌اند و به صورت نمادین ۲۰ میلیون تومان برای کمک به مردم قحطی زده این کشور اختصاص دادند.صالحی با بیان این که امروز پیشنهاد کمک به مردم قحطی زده سومالی را در هیات دولت مطرح کرده، تاکید کرد: مقرر شد که دولت تا سقف ۲۵ میلیون دلار به صورت کالا به قحطی زدگان این کشور کمک کند. هم‌چنین از صدا و سیما می‌خواهم که در برنامه‌های خود از مردم بخواهد که با کمک‌های خود، به مردم قحطی زده سومالی یاری برسانند.

 

صالحی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره راه‌اندازی نیروگاه بوشهر گفت: همه چیز در این نیروگاه به خوبی پیش می‌رود و یک بار هم بخار به توربین‌های این نیروگاه تزریق شده و تست‌های لازم انجام شده است. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد اتصال برق این نیروگاه به شبکه سراسری باشیم و جناب آقای عباسی نیز به زودی یک جشن کوچک برگزار می‌کند و بعد از حصول از اطمینان کار این نیروگاه، یک جشن بزرگ برگزار خواهد کرد.

وی درباره آزادی دو آمریکایی نیز گفت:‌ با قوه قضاییه در تماس هستیم و الحمدالله قوه قضاییه با عدل و انصاف درباره این پرونده تصمیم‌گیری می‌کند و امیدوارم هر چه زودتر این پرونده بسته شود.

منبع: ایسنا



نظر شما :