کلینتون: سوریه باید ارتش خود را به پادگانها بازگرداند

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۵۲۴۲ سرخط اخبار
وزیر خارجه آمریکا در یک مکالمه تلفنی با وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که دولت سوریه باید ارتش خود را در زمان حال به پادگان‌ها بازگرداند.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست "، "هیلاری کلینتون " و "احمد داوداغلو " روز گذشته در یک تماس تلفنی با یکدیگر در خصوص تحولات اخیر سوریه به بحث و مذاکره نشستند.

کلینتون در این تماس تلفنی تصریح کرد که دولت سوریه باید هم‌اکنون ارتش خود را به پادگان‌ها بازگرداند و تمامی زندانیان که در اعتراضات این کشور دستگیر شده‌اند را آزاد کنند.

"مارک تونر " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کلینتون از داوداغلو خواسته‌ است تا این پیغام را به دولت سوریه ابلاغ کند.

"هیلاری کلینتون " همچنین چند روز پیش اعلام کرد که آمریکا تمامی کشورهای اروپایی، اعراب و کشورهای دیگر را ترغیب می‌کند تا به سوریه اعمال فشار کنند تا آنچه آنها سرکوب معترضان می‌خوانند ترک کند.

وی ادامه داد: دولت "بشار اسد " رئیس‌جمهوری سوریه در واقع مسئول مرگ بیش از 2 هزار تن از مردم سوریه است و واشنگتن معتقد است که اسد مشروعیت خود را برای اداره مردم سوریه از دست داده است.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که بیانیه چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که دولت اسد را محکوم کرد، اولین گام از گام‌های آتی باشد که دمشق را وادار می‌کند که تاوان سرکوبگری‌های خشونت‌ بار خود را بدهد.

مقامات آمریکایی تلاش فراوانی کرده‌اند تا دولت سوریه را به انزوا بکشانند و در اقدامی سناتورهای آمریکایی از دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش انرژی سوریه اعمال کند.

نظر شما :