مخالفت دادگاه با آزادی به قید ضمانت تیموشنکو

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۵۲۴۰ سرخط اخبار
دادگاه شهر کی‌یف که رسیدگی به پرونده قضایی نخست وزیر سابق اوکراین را برعهده دارد، با وجود درخواست‌های متعدد از سوی طرفداران تیموشنکو، از آزادی وی با پرداخت وثیقه مخالفت کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دادگاه منطقه پیچرسکی کی‌یف که رسیدگی به پرونده قضایی "یولیا تیموشنکو " نخست وزیر سابق اوکراین را برعهده دارد، از آزادی وی با پرداخت وثیقه مخالفت کرد.

آن دسته از نمایندگان پارلمان اوکراین (از جمله طرفداران تیموشنکو) که در جلسه دادگاه حضور داشتند، با فریاد این تصمیم قاضی را مورد اعتراض قرار دادند. وکیل مدافع نخست وزیر سابق اوکراین از هم اکنون لیست دیگری از افرادی که حاضر به پراخت وثیقه برای آزادی او هستند را به مقامات دادگاه ارائه داده است.

لازم به ذکر است که بیش از 250 نفر از رجال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی اوکراین درخواست آزادی تیموشنکو در ازای پرداخت وثیقه را امضاء کرده‌اند.

این در حالی است که یولیا تیموشنکو شخصا انتظار آزادی خود را ندارد و در این رابطه گفته است: من هیچ درخواستی نخواهم کرد، این را به یاد داشته باشید.

نخست وزیر اوکراین در تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) تقریبا یک ماه و نیم بعد از آغاز روند رسیدگی به پرونده قضایی تخلف در زمان انعقاد قرارداد گازی با روسیه و سوء استفاده از اختیاراتش در زمان ریاست کابینه وزراء دستگیر و روانه زندان شد.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اوکراین، طرفداران تیموشنکو تظاهراتی را در حمایت از وی ترتیب داده و چادرهایی در مقابل ساختمان دادگاه را برپا کرده و به حالت اعتراض و با درخواست آزادی نخست وزیر به تحصن نشسته‌اند. پلیس پایتخت نیز با استفاده از نیروهای ویژه امنیتی مضاعف سعی در برقراری نظم و امنیت منطقه را دارند.

وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه دیگری تاکید کرد که مقامات مسکو اعلام داشتند که توافقنامه گازی امضاء شده با اوکراین در سال 2009 کاملا مطابق با قوانین دو کشور بوده و آنها انتظار دارند تا دادگاه رسیدگی به پرونده قضایی نخست وزیر سابق اوکراین کاملا عادلانه و بر اسسا ضوابط حقوقی برگزار شود.

نظر شما :