البرادعی با شیعیان مصر ائتلاف می کند

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۵۲۲۳ سرخط اخبار
"محمد البرادعی" رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی که از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر به شمار می رود، مذاکرات خود با گروه ها، تشکل ها و احزاب مختلف مصری برای ایجاد ائتلافی جدید را آغاز کرده است.


به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که "البرادعی" طی دو روز گذشته در تماس های تلفنی مختلف، با چهره های سرشناس شیعه مانند "محمد راسم النفیس" و غیره مذاکره کرده تا بتواند در انتخابات آینده با شیعیان ائتلاف کند.

گفته می شود البرادعی همچنین قصد دارد در ائتلاف جدید خود، لیبرال ها و گروه های صوفی را نیز وارد کند تا بتواند با تشکیل ائتلافی شیعی لیبرالی صوفی، با جنبش اخوان المسلمین و گروه های سلفی که دارای اندیشه های افراطی هستند، مقابله کند.

رسانه های مصری با انتشار خبر مذاکرات انجام شده برای این ائتلاف جدید، فاش کردند که برای تشکیل این ائتلاف جدید، توافق های اولیه انجام شده است و بر همین اساس روز جمعه آینده قرار است هواداران گروه های تشکیل دهنده این ائتلاف، تظاهراتی میلیونی در میدان التحریر قاهره برگزار کنند.

قابل ذکر است "محمد البرادعی" چندی پیش نیز با سران احزاب "قوی آل البیت" و "إشراف بلا حدود" که دو تشکل شیعی در مصر به شمار می روند، دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما :