حزب الله دخالت در امور داخلی سوریه را رد کرد

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۵۲۲۱ سرخط اخبار

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره توطئه‌های غرب علیه مقاومت، ادعای دخالت مقاومت لبنان در سرکوب معارضان در سوریه و امور داخلی این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیروت، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعای رادیو فرانسه و یک نهاد وابسته به سازمان ملل را تکذیب کرد.

حزب الله لبنان در این بیانیه، ضمن اشاره به برخی شایعات که از سوی گروه‌های معارض دولت سوریه، در چند روز گذشته منتشر شد و از سوی این حزب تکذیب گردید، آورده است: برخی رسانه‌های گروهی خبری را به نقل از رادیو فرانسه منتشر کرده‌اند که کمیته امور آوارگان سازمان ملل متحد حزب الله را به قتل سربازان سوری معارض دولت متهم کرده و ادعا نموده است که در نظر دارد در روزهای آینده گزارشی از اتهامات مشابه را با استناد به اظهارات آن چه پناهندگان و سربازان مخالف ارتش سوریه می‌خواند، منتشر نماید.

حزب الله ضمن تکذیب این اتهامات دروغ که هیچ استناد درستی ندارند، آن را دلیلی بر انحراف بعضی سازمان های بین المللی دانست که در حقیقت طرحی است برای هدف قرار دادن نیروهایی که در حال مقابله با طرح صهیونیستی-آمریکایی در منطقه هستند.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد: این ماجرا نشان از عمق و وسعت پروژه آمریکایی - صهیونیستی دارد تا جایی که بسیاری از عوامل بین المللی و نیز عوامل منطقه‌ای و بومی در آن شرکت دارند.

حزب الله لبنان در پایان بیانیه خود ضمن تکذیب دوباره این قبیل اتهامات عاری از هرگونه حقیقت، به سازمان ملل و موسسات مختلف آن هشدار داد که در بیانیه‌ها و گزارشات خود دقت و صداقت به خرج دهند و از قرار گرفتن در محدوده فتنه و تنش پرهیز کنند تا مروج همان صلح و امنیت جهانی باشند که در منشور سازمان آمده است.

 


نظر شما :