احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۵۲۱۹ سرخط اخبار

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش شدید فشار معترضان و گسترش تظاهرات علیه سیاست‌های دولت این رژیم، از برگزاری انتخابات زودهنگام سخن گفت.

به گزارش فارس، «رؤوین ریولین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات بزرگ شنبه‌شب در تل‌آویو و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی از برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی در این رژیم سخن گفت.

ریولین به شبکه تلویزیونی کنست (پارلمان) اعلام کرد، وی احتمال می‌دهد که انتخابات در موعد خود (سال 2013) برگزار نشود، بلکه به دلیل اعتراضات اجتماعی که روز شنبه با مشارکت بیشتر از 300 هزار نفر برگزار شد، ممکن است زودتر از موعد برگزار شود.

ریولین، خود، نماینده‌ای از حزب لیکود، حزب حاکم در رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است که تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو و حزب وی شعار سر دادند.

ریولین افزود که احتمال می‌دهد سال آینده 2012 موعد انتخابات جدید روشن خواهد شد. وی گفت: فکر نمی‌کنم ما بدون انتخابات دیگری، به نوامبر 2013 ، موعد رسمی برگزاری انتخابات آینده برسیم. زیرا سیاست، گاهی بحران‌هایی دارد که هدف آن باز کردن فضا برای مردم است تا خواسته‌های خود را اعلام کنند.

در حالی که احزاب مخالف حزب حاکم، فشار خود را بر دولت نتانیاهو بیشتر کرده‌اند، ریولین در ادامه ادعا کرد که در زمان کنونی هیچ یک از احزاب رژیم صهیونیستی تمایلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام ندارد.

رئیس کنست با اشاره به تشدید اعتراضات اذعان کرد که تحولات سیاسی ممکن است به سست شدن ائتلاف حاکم در این رژیم بینجامد.

شنبه‌شب گذشته بیش از 300 هزار نفر از ساکنان رژیم صهیونیستی بخصوص شهر تل‌آویو، علیه نتانیاهو و بحران مسکن و بحران اجتماعی تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت شدند.

این در حالی است که نتانیاهو 31 ژانویه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان با اشاره به انقلاب‌های منطقه با افتخار ادعا کرده بود که اسرائیل جزیره‌ای آرام در دریایی متلاطم است. 

نظر شما :