صدای اعتراض شرکت های اروپایی بلند شد

۱۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۵۱۷۲ سرخط اخبار

سی و شش شرکت کشتیرانی اروپایی با ارائه دادخواستی به دادستانی کل اتحادیه اروپا تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را نادرست و غیر قابل توجیه دانستند.برخی از شرکت‌های اروپایی کشتیرانی علیه اقدام غیر قانونی اتحادیه اروپا در اعمال تحریم های تجاری بر ضد خود به اتهام همکاری با ایران به دادگاه شکایت کرده اند.

اتحادیه اروپا در ماه می سال جاری تحریم‌هایی بر ضد شرکتها و اشخاص حقیقی همکاری کننده با ایران در بخش کشتیرانی را وضع کرد. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته است .بر اساس گزارش رویترز در شکایتی که به دادستانی کل اتحادیه اروپا ارسال شده ۳۶ شرکت اروپایی به رهبری شرکت کشتیرانی اوشن کاپیتال هامبورگ اعلام کردند در صورت اعمال تحریم های بین المللی اتحادیه اروپا بر ضد ایران اموال و دارایی های این شرکتها توقیف خواهد شد.این شرکتها در این شکایت افزودند این اقدامات از سوی اتحادیه اروپا نادرست و غیر منطقی است و هیچ توجیهی ندارد و هیچ یک از همکاری های تجاری این شرکتها با ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با برنامه هسته ای تهران ارتباط ندارد.ادامه….

در صورت اعمال این تحریمها شرکتهای کشتیرانی اروپایی قادر به انجام فعالیت تجاری با ایران نخواهند بود و نمی توانند محموله های خود از ایران را در هیچ یک از بنادر اروپایی ترخیص کنند .

بر اساس این گزارش شرکتهای کشتیرانی آلمان، مالت و قبرس که در بین شاکیان از اتحادیه اروپا قرار دارند اعلام کردند اعمال تحریم های اروپا بر ضد ایران زیان و ضرر مالی سنگینی را بر این شرکتها تحمیل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما :