چاوز به قذافی: آغوش گرمم تقدیم تو!

۱۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۵۱۶۰ سرخط اخبار

هوگو چاوز در نامه‌ای به معمر قذافی "آغوشی گرم" خود را تقدیم وی کرد و "حملات امپریالیستی ناتو" علیه لیبی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا با قرائت نامه خود به معمر قذافی، رهبر لیبی در شبکه‌ خبری ملی ونزوئلا، اظهار داشت: خداوند بزرگ، رحیم و مهربان، حافظ و نگهدار تو باشد. آرزومندم که خدا نگهدار مردم محترم لیبی باشد.

وی گفت: معمر قذافی! آغوشی گرم و احساس برادری بی پایان تقدیم به تو.

چاوز که همواره تاکید داشته حمله خارجی به لیبی با هدف به کنترل در آوردن نفت این کشور انجام می‌شود، گفت: امپراطوری مردم لیبی را تهدید می‌کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا این نامه را در پاسخ به پیام قذافی که دوشنبه گذشته در جریان سفر وزیر دارایی و برنامه‌ریزی لیبی به کاراکاس به وی تقدیم شد، نوشت.

چاوز که یکی از نزدیکترین همپیمانان رهبر لیبی در آمریکای لاتین است، تصریح کرد: جاودان باد مردم لیبی. عمرت دراز باد برادر رزمنده من! لیبی پایدار خواهد ماند و پیروز خواهد شد!

چاوز که از به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی لیبی سرباز زده است، چند روز پیش از جامعه بین المللی به خاطر به رسمیت شناختن این شورا انتقاد کرد و گفت که این اقدام بنیان‌های حقوق بین المللی را نابود می کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا که به خاطر سرطان تحت معالجه قرار دارد،‌ مکررا خواستار پایان دادن به خشونت‌های نظامی و راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به نبرد داخلی در لیبی شده است.

چاوز به طور جداگانه، نامه‌ای را به مجلس شورای ملی ونزوئلا فرستاد و از تمایل خود برای بازگشت به کوبا به منظور آغاز دور دوم شیمی درمانی طی امروز (شنبه) خبرداد.



نظر شما :