اظهارات مبارک در دادگاه، زنگ موبایل مصری‌ها!

۱۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۵۱۵۸ سرخط اخبار

به دنبال آغاز روند محاکمه حسنی مبارک، مردم مصر به هر وسیله‌ای سعی می‌کنند سخنان این دیکتاتور را از یاد نبرند، یکی از این راه‌ها استفاده از اظهارات مبارک در دادگاه به عنوان زنگ تلفن‌های همراه‌شان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بسیاری از تاجران تلفن همراه در مصر از دادگاه حسنی مبارک، رئیس‌ جمهور سابق مصر الهام گرفته‌ و سخنان وی را در این دادگاه به عنوان آهنگ و صدای زنگ تلفن‌های همراه انتخاب کرده‌اند.

"متهم محمد حسنی سید مبارک"، یکی از معروف‌ترین این آهنگ‌ها به شمار می‌آید، به دنبال آن عبارت "من تمام این اتهامات را رد می‌کنم" یکی دیگر از آهنگ‌های معروف تلفن همراه در مصر است.

تاجران و فروشندگان تلفن همراه معتقدند که محاکمه مبارک لحظه‌ای تاریخی به شمار می‌آید و نباید آن را فراموش کرد. این آهنگ‌ها تداعی می‌کند که هر ظالمی پایانی دارد.

پیشتر عبارتی معروف "خانه خانه، کوچه کوچه، فرد فرد" معمر قذافی، رهبر لیبی به عنوان زنگ گوشی‌های مصری‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود.

از سوی دیگر فعالان مصری در فیس‌ بوک اعلام کردند که در روز 9 سپتامبر (18 شهریور)تمام مردم مصر با رفتن به خیابان‌ها شعار "هویت مصری ما، خط قرمز ما است" را سر می‌دهند.

این فعالان همچنین تاکید کردند که انقلاب آنها با هدف تقویت آزادی‌ها و نه تقویت استبداد صورت گرفته است و کشور مصر باید بر اساس عدالت و قانون بنا شود.

فعالان مصر در ادامه از شورای عالی نیروهای مسلح مصر خواستند تا با تدوین قوانین حامی آزادی‌های فردی و ایجاد کشوری متمدن و مدنی روند دموکراسی را در کشور تضمین کنند.

این در حالی است که محمد عبدالوهاب، یکی از وکلای حسنی مبارک اعلام کرد که مبارک بخشی از مسئولیت‌ قطع اینترنت در کشور را طی انقلاب مصر متوجه محمد حسین طنطاوی وزیر دفاع این کشور دانسته است.

دادگاه مصر در تاریخ 28 ماه مه طی حکمی مبارک و وزرای سابق این کشور را به پرداخت 90 میلیون دلار به عنوان خسارت قطع اینترنت و تلفن در کشور محکوم کرد.

سخنگوی ارتش مصر نیز اعلام کرد که حسنی مبارک معتقد است ارتش به وی خیانت کرده و الان می‌خواهد با ارتش تسویه حساب کند.



نظر شما :