جنگ روانی جدید آمریکا علیه ایران

۱۳ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۵۱۱۱ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه آمریکا در جدیدترین برنامه جنگ روانی خود علیه ایران، برنامه‌ای به نام از آلن بپرسید (ASK ALEN ) راه‌اندازی کرده است که از این پس هر ماه درباره موضوعی خاص به سوالات کاربران اینترنت در ایران به فارسی پاسخ می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فقدان روابط دیپلماتیک در 3 دهه گذشته به درک متقابل دو کشور از یکدیگر تاثیر گذاشته، افزوده است که از این پس در چارچوب برنامه « از آلن بپرسید.»

آلن ایر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که به زبان فارسی تسلط دارد در هر ماه به سوالات خاص کاربران اینترنت در ایران پاسخ می‌دهد. قرار است در ماه جاری آلن ایر به سوالات کاربران ایرانی درباره اخذ ویزای ایالات متحده پاسخ دهد.

پیش از این خبرهایی مبنی بر تلاش مقامات امنیتی اطلاعاتی آمریکا برای تماس با کاربران ایرانی اینترنت منتشر شده بود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ارتباط و طرح سوالات با کاربران ایرانی از طریق سایت‌هایی نظیر توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب خواهد بود و کاربران ایرانی می‌توانند سوالات خود را در این سایت‌ها مطرح کنند و آلن ایر در هر ماه با جمع بندی این سوالات کلیپی به زبان فارسی به مدت چند دقیقه روی این سایت‌ها قرار خواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا برای نخستین بار در بهمن ماه سال گذشته با افتتاح حساب کاربری فارسی در شبکه توئیتر، از این بخش برای انتشار فارسی بیانیه‌های وزارت خارجه و اظهارات وزیر خارجه آمریکا استفاده می‌کند. کلیپ فارسی آلن ایر از این پس هر ماه به مدت 5 تا 7 دقیقه نخست روی حساب کاربری فارسی شبکه یوتیوب وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود و از آن پس در صفحات فارسی فیس‌بوک و توئیتر منتشر خواهد شد.
 

نظر شما :