کلینتون دوباره اسد را فاقد مشروعیت دانست

۱۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۵۰۶۶ سرخط اخبار
به دنبال سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه سوریه، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رئیس‌جمهوری سوریه را نزد مردم این کشور فاقد مشروعیت خواند.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای دولت سوریه را محکوم کرد و گفت: امروز کمپین خشونت ادامه دارد. بشار اسد با اقدامات خود ثابت کرد که به همراه حکومت خود در گذشته باقی خواهد ماند و مردم سوریه افرادی هستند که درباره آینده سوریه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور اسد مشروعیت خود را در نزد مردم خود از دست داده است. سوریه زمانیکه انتقال قدرت به صورت دموکراتیک صورت گیرد، به مکان بهتری تبدیل خواهد شد.

"باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، آنچه اقدامات دولت سوریه علیه مردم این کشور، خواند، محکوم و آن را وحشیانه تلقی کرد.

ارتش و نیروهای امنیتی سوریه از چهار ماه پیش تاکنون با فعالیت گروهک‌های مسلح در شهرهای مختلف سوریه روبه‌رو هستند که تاکنون بیش از 500 نیروی امنیتی، پلیس، و ارتش این کشور در این درگیری‌ها کشته شده است.

در حالی که تاکنون آمریکا دولت سوریه و مقامات این کشور از جمله شخص بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را در چندین لیست تحریم قرار داده است، اوباما در بیانیه خود اعلام کرد که واشنگتن در روزهای آتی به اعمال فشار خود علیه دولت سوریه ادامه می‌دهد و به همراه دیگر کشورهای جهان برای منزوی کردن دولت بشار اسد تلاش می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا برای موجه جلوه دادن سیاست فشار خود علیه سوریه مدعی حمایت از مردم سوریه شد و افزود که در کنار مردم سوریه باقی می‌ماند.

"رابرت فورد " سفیر آمریکا در سوریه نیز ماه با مخالفان دولت سوریه ابراز همدردی کرد و امروز نیز در نظر دارد در نشستی که قرار است درباره سوریه در شورای امنیت برگزار شود حاضر شود.

اوباما روز گذشته در واشنگتن با فورد دیدار کرد و برحمایت آمریکا از مردم سوریه تأکید کرد و خواستار حقوق جهانی آنها و انتقال قدرت دموکراتیک شد.

"مارک تونر " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن در صدد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سوریه به ویژه تحریم‌هایی علیه صنعت نفت و گاز سوریه است.

تونر اعلام کرد که نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه می‌تواند به گام‌های بعدی درباره سوریه کمک کند اما این در حالی است که اختلافات زیادی در شورای امنیت در خصوص سوریه ایجاد شد.

نظر شما :