مهمان‌پرست: رایزنی با مقامات عراق درباره پژاک ادامه دارد

۱۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۵۰۶۱ سرخط اخبار

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد اظهارات هوشیار زیباری و طارق هاشمی مبنی بر انتقاد از نحوه برخورد ایران با گروهک تروریستی پژاک گفت: ما در این رابطه در حال رایزنی مستمر با مقامات عراق هستیم. اگر اظهارنظرهای پراکنده‌ای صورت می‌گیرد باید گفت نسبت به اصولی که در روابط دو کشور وجود دارد و مساله ایجاد امنیت و توسعه توجه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه حمایت از تروریسم به نفع هیچ کشوری نخواهد بود، گفت: ریشه‌کن کردن تروریسم در دنیا نیاز به همکاری و مشارکت همه کشورها دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا و ادعای حضور یکی از مقامات القاعده در ایران گفت: تفکر صهیونیستی وجود دارد که تلاش اصلی آن، ضربه زدن به منافع ملت ما است و دائما مشغول فضاسازی و ایجاد ابهام در مورد گروه‌های تروریستی و افراط هستند.

وی تاکید کرد: کشور ما بیشترین ضربه را از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی خورده است.

وی همچنین با اشاره به مشکل پرداخت‌ها در معاملات نفتی ایران و هند گفت: مذاکرات در این رابطه بین کارشناسان فنی دو کشور ادامه دارد. نحوه پرداخت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد و بخش مهمی از مسیر نیز تعیین شده است.

وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر برخورد با زائرین کشورمان در عربستان گفت: ما این موضوع را با حساسیت دنبال کردیم. آخرین اخباری که دریافت کردیم این بوده است که برخوردی صورت نگرفته، چند مورد بوده است که همان زمان تذکر داده شده است.

وی همچنین در مورد پرونده سه متهم آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، گفت: پرونده قضایی آن‌ها در حال پیگیری است. باید همه پرونده‌ها در شرایط کاملا آزاد و بدون فشارهای سیاسی روال طبیعی خود را طی کند. ما نیز منتظر اعلام رای دادگاه هستیم.



نظر شما :