پوتین : آمریکا یک انگل است

۱۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۵۰۵۳ سرخط اخبار
'ولادیمیر پوتین' نخست وزیر روسیه، با انتقاد شدید از سیستم اقتصادی آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده مانند انگل از پیکر اقتصاد جهانی تغذیه می کند.

به گزارش منابع خبری روسیه از جمله کانال تلویزیونی 'ار.ب.کا'، پوتین روز دوشنبه در همایش سراسری جوانان روسیه با عنوان 'سلیگر' در استان 'تویر' این کشور خاطرنشان کرد: آمریکا از موقعیت انحصاری دلار خود در سطح جهانی سوء اسفاده می کند.

وی افزود: توافق جناحهای کنگره آمریکا درباره افزایش سقف بدهی دولتی، تنها حل سیستماتیک و اجتناب ناپذیر مسایل اقتصادی آمریکا را به تعویق می اندازد.

پوتین گفت: خدا را شکر که آمریکا از ارزش دلار خود نکاست و در این مسأله عقل سلیم برتری یافت.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که کسری بودجه بزرگ آمریکا حاکی از آن است که این کشور در شرایط بدهی بزرگی بسر می برد.

نخست وزیر روسیه گفت: بدین ترتیب آمریکا مانند انگل از بدنه اقتصاد جهانی تغذیه می کند و از موقعیت انحصاری دلار خود استفاده می نماید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: روبل روسیه بتدریج به ارز ذخیره تبدیل می شود.

پوتین گفت: در زمان حاضر 90 درصد مبادلات تجاری روسیه و بلاروس با روبل روسیه انجام می شود.

وی با بیان اینکه توانمندی ارز ملی یک کشور را کیفیت اقتصاد آن و نه جنس کاغذ اسکناس تعیین می کند، خاطرنشان کرد: روبل روسیه، جایگاه شایسته خود را در اقتصاد جهانی خواهد یافت.

نخست وزیر روسیه پیشتر نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش افسار گسیخته بدهی های آمریکا، خواستار جایگزینی ارزهای معتبر دیگر به جای دلار آمریکا شد.

پوتین با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای کاهش مشکلات فزاینده اقتصادی این کشور از طریق چاپ و تزریق میلیاردها دلار، از آن به عنوان اقدامی رذل یاد کرد.

نخست وزیر روسیه اظهار داشت: خوشبختانه یا متأسفانه ما پول برای ذخیره ارزی مان چاپ نمی کنیم؛ اما سؤال این است که آمریکایی ها چه کار می کنند.

وی افزود: آنها با فراموش کردن رسالت شان مانند اراذل و اوباش انگشت خود را بر روی دکمه های چاپ پول فشار می دهند و دلارهای چاپ شده را در سراسر جهان پخش می کنند.

نظر شما :