اسنخدام مزدور پاکستانی برای بحرین+عکس

۱۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۵۰۵۲ سرخط اخبار
دولت بحرین در روزنامه‌های پاکستانی اقدام به انتشار آگهی استخدام مزدور برای گارد ملی این کشور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس کرده است.

به گزارش پرس تی وی در این آگهی استخدام، دولت بحرین برای تکمیل نیروی ضدشورش خود برای برخورد با معترضان مخالف دولت در این کشور، از مزدوران پاکستانی که سابقه حضور در نیروی ضدشورش و ارتش را دارند، دعوت کرده است به گارد ملی رژیم بحرین بپیوندند.


دولت بحرین پیش از این نیز برای سرکوب اعتراضات مردم از کمک نظامیان سعودی، کویتی، اماراتی و اردنی استفاده کرده است.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشر بحرین نسبت به استفاده از مزدوران خارجی برای سرکوب معترضان بحرینی به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

گزارش‌ها حاکی است، مزدورانی که برای پیوستن به گارد ملی بحرین ثبت‌نام می‌کنند، از سوی فرستادگان این نهاد و همچنین وهابیون تندرو برای استخدام مصاحبه می‌شوند.

نیروهای امنیتی بحرین از آغاز اعتراضات مردمی در آن کشور، سرکوب‌های گسترده‌ای را علیه تظاهرکنندگان ضددولت آغاز کردند.

در جریان اعتراضات ضددولتی در بحرین که از اواسط ماه فوریه آغاز شده است، شمار بسیار زیادی کشته و بسیاری دیگر مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی با استقرار بیش از هزار نیروی نظامی در بحرین، در سرکوب تظاهرات صلح‌آمیز مردم این کشور، به دولت منامه کمک می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر از رژیم بحرین به علت سرکوب غیرنظامیان به شدت انتقاد کرده‌اند و این درحالی است که غرب همچنان در برابر سرکوب معترضان بحرینی سکوت کرده است.

نظر شما :