بشار اسد: بلندی‌های جولان متعلق به سوریه است

۱۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۵۰۲۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه در سخنانی به مناسبت روز ملی ارتش سوریه با تبریک این روز به مردم این کشور بر بازپس‌گیری بلندی‌های جولان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی که به مناسبت روز ملی ارتش در مجله "ارتش ملی" چاپ شد، با تبریک این روز به مردم سوریه خصوصا نظامیان این کشور ارتش را نماد وحدت و دفاع از کشور دانست.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک سوریه در منطقه و حوادث اخیر در این کشور تصریح کرد: ما مطمئنیم که وحدت و یکپارچگی ما باعث افزایش کینه دشمنان‌مان می‌شود و در عین حال مطمئن هستیم که با هوشیاری و آگاهی ملت می‌توانیم این فصل جدید از توطئه‌ها را که به دقت برای آن برنامه‌ریزی شده است، خنثی کنیم. همه ملت‌ شریف سوریه یقین دارند که با تمام قدرت از این بحران خارج خواهیم شد.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه افزود: کسانی که فکر می‌کنند توطئه‌ علیه کشور باعث می‌شود که ما از حقوق و آرمان‌های خود دست بکشیم، سخت در اشتباهند. اصرار ما بر صلح و آشتی به این معنی نیست که حتی از یک وجب از خاک و آب کشور بگذریم، بلندی‌های جولان سوریه همچنان عربی و متعلق به سوریه باقی خواهد ماند و به شکل کامل به آغوش وطن باز خواهد گشت.

بشار اسد با اشاره به روابط خارجی سوریه تاکید کرد: ما در تعامل با کشورهای خارجی و در سطح بین‌المللی همچنان جایگاه فاخر خود را حفظ خواهیم کرد و شیوه‌ی خود را برای برپایی صلحی فراگیر و عادلانه براساس قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه خواهیم داد. قطعنامه‌هایی که بر پایه آن اسرائیل باید از سرزمین‌های عربی خارج شود و تا مرزهای 1967 عقب‌نشینی کند و هر کسی که غیر از این فکر می‌کند، در توهم به سر می‌برد، سختی‌ها و توطئه‌ها بر پایداری و قدرت ما می‌افزاید.



نظر شما :