اوباما مصالحه سیاسی را اعلام کرد

۱۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۵۰۲۳ سرخط اخبار
رئیس جمهور امریکا خبر توافق سیاسی برای بحران مالی این کشور را خودش اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پس از مدتها بحث و گفتگو میان سران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه امریکا درباره افزایش سطح مجاز استقراض دولت امریکا، سرانجام در این خصوص توافق حاصل شد.

اهمیت این توافق به حدی بود که باراک اوباما،رئیس جمهور امریکا شخصا این خبر را اعلام کرد.

براساس این توافق ، امریکا می کوشد کسری بودجه خودش را کاهش بدهد و از فروغلطیدن در بحران ناتوانی دولت از پرداخت تعهدات مالی اش جلوگیری کند.

به گفته باراک اوباما ،براساس این توافق در مدت ده سال حدود یک تریلیون دلار از هزینه های دولت امریکا کاسته خواهد شد و درنتیجه ان ، میزان هزینه های دولت امریکا به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری دوایت آیزن هاور خواهد رسید.

اما هزینه های دولت به اندازه ای خواهد بود که بتواند در زمینه های مهمی از قبیل اموزش و تحقیقات، سرمایه گذاری کند .

اوباما در هنگام اعلام این خبر تصریح کرد رسیدن به این توافق بسیار طول کشید اما به هر حال این توافق حاصل شد و سران دو حزب راهی برای رسیدن به توافق پیدا کردند.دموکراتها و جمهوری خواهان باید کار درست را انجام بدهند و به طرح توافقی پیشنهادی برای افزایش سطح استقراض دولت امریکا رای مثبت بدهند.

اوباما برای از بین بردن نگرانی های مردم درباره کاهش هزینه های دولت که بخشی از طرح توافقی فوق است اعلام کرد این کاهش هزینه های دولت انقدر سریع نخواهد بود که بر اقتصاد شکننده امریکا تاثیر منفی بگذارد.

نظر شما :