قاسمی: تحت تحریم سازمان ملل نیستم

۰۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۵۰۰۲ سرخط اخبار

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رستم قاسمی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین برنامه‌اش در صنعت نفت گفت: من لیست برنامه‌ها را در اختیار مجلس قرار داده‌ام که مهمترین آن، میادین مشترک و صیانت از مخازن نفت و همچنین جمع‌آوری گازهای همراه نفت است.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی خوب در انرژی برای برطرف کردن چالش‌های پیش رو گفت: ان‌شاءالله با کمک دولت و مجلس چالشی در این باره نخواهیم داشت.

قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد فروش نفت به هند نیز تصریح کرد: فروش نفت قواعدی دارد، همچنان که خریدار هم یکسری قواعدی برای خود دارد که ما بر اساس آن قواعد عمل می‌کنیم؛ راهکارهایی هم برای گرفتن بدهی‌ها از هند وجود دارد.

خبرنگاری از وزیر پیشنهادی نفت پرسید آیا یک نفری می‌توانید این کار را انجام دهید؟ او پاسخ داد: قطعا می‌توانم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا می خواهید نیروهای‌تان را از قرارگاه به وزارت نفت بیاورید، گفت: وزارت نفت نیاز به وارد کردن نیرو دارد؛ اما ما از خود مجموعه نفت نیرو وارد می‌کنیم.

قاسمی در ادامه گفت: سیاست دیگر من حمایت از بخش خصوصی است و من از توان بخش خصوصی برای حضور فعال‌تر در حوزه‌ نفت و گاز استفاده خواهم کرد، کسانی هم که با من کار کرده‌اند می‌دانند به حضور بخش خصوصی اعتقاد خاصی دارم.

وی در پایان تاکید کرد: با دیپلماسی قوی انرژی، مشکل فروش نفت با توجه به اعمال تحریم‌ها را هم رفع خواهم کرد.



نظر شما :