آمریکا ایران را به همکاری با القاعده محکوم کرد

۰۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۴۹۵۷ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: ایالات متحده در جدی ترین اتهامی که تا کنون در خصوص روابط ایران با یک گروه تروریستی مطرح کرده مدعی شده که جمهوری اسلامی به القاعده برای انتقال پول به پاکستان به منظور انجام عملیات بین المللی اش کمک می کند.
خزانه داری آمریکا با انتشار اسنادی مدعی شده است که جمهورس اسلامی به القاعده کمک می کند تا وجوهی که توسط حامیان این شبکه در خاورمیانه به این گروه اهدا شده است را به رهبران خود که هم اکنون در پاکستان مستقر هستند انتقال دهد. روزنامه واشینگتن پست به نقل از مقامات دولتی آمریکا مدعی شد که برخی اعضاء القاعده در ایران حضور داشته اند و هم اکنون نیز رفت و آمد هایی به این کشور دارند. این در حالی است که ایران این اتهامات را رد می کند.
دیوید کهن، معاون خزانه داری آمریکا در امور مالی و تروریسم در این زمینه مدعی شده است که تهران روابط پنهانی با القاعده دارد و به انتقال وجه برای این گروه کمک می کند. به گزارش این روزنامه آمریکایی اتهام رابطه داشتن ایران با القاعده از سوی آمریکا زمانی مطرح می شود که واشینگتن فشار های خود را بر جمهوری اسلامی افزایش داده و برای اعمال تحریم های بیشتر تلاش می کند. این در حالی است که علیرضا میریوسفی، سخنگوی هیات ایرانی در سازمان ملل اتهامات آمریکا را بی اساس توصیف کرده است.
به گفته وی ایران نیز یکی از آسیب دیدگان القاعده است و هیچ گاه با چنین گروهی رابطه نداشته است. با این حال مقامات آمریکایی مدعی شده اند که وجوه مربوط به اقاعده توسط فردی به نام خلیلی از طریق ایران به پاکستان انتقال یافته است. گزارش ها حاکی است که این وجوه گاهی تا چند صد هزار دلار هم رسیده است و بیشتر اهدا کنندگان آن از کشور هایی مانند قطر و کویت بوده اند.

نظر شما :