قذافی از ناتو شکایت می‌کند

۰۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۶ کد : ۱۴۹۴۱ سرخط اخبار
دیکتاتور لیبی بار دیگر از طرفدارانش خواست برای آزاد کردن منطقه الجبل الغربی که تحت کنترل انقلابیون است، به سمت این منطقه حرکت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، معمر قذافی، رهبر لیبی در یک نوار صوتی جدید که از تلویزیون لیبی پخش شد، خطاب به طرفدارانش در زلیتن تاکید کرد که آماده است به خاطر شکست دادن دشمن جان خود را فدا کند.

وی خطاب به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ما نمی‌ترسیم، ما شما را به چالش می‌کشانیم. ما و حتی زنان و کودکانمان آماده‌ایم برای شکست دشمن خود را فدا کنیم.

وی از طرفدارانش خواست برای آزاد کردن منطقه الجبل الغربی واقع در جنوب‌غرب طرابلس که تحت کنترل انقلابیون است، به سمت این منطقه حرکت کنند.

دیکتاتور لیبی در ادامه خطاب به انقلابیون افزود: سلاح‌تان را تحویل دهید، ای خیانتکاران، یا مرگ را انتخاب کنید یا اینکه تسلیم شوید. اگر حمایت جنگنده‌های صلیبی نبود، شما نمی‌توانستید وارد منطقه الجبل الغربی شوید.

از سوی دیگر دو وکیل معمر قذافی نیز اعلام کردند که علیه ناتو اقامه دعوی خواهند کرد.

دو وکیل بلژیکی و فرانسوی معمر قذافی اعلام کردند که به خاطر حملات این سازمان علیه لیبی اقامه دعوی خواهند کرد.

این دو وکیل با استناد به اظهارات مسئولان لیبی اعلام کردند که غیرنظامیان بی‌شماری در حملات ناتو کشته شده‌اند و این مساله‌ای است که مسئولان ناتو آن را رد می‌کنند و می‌گویند که نیروهای قذافی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وکیل بلژیکی قذافی گفت: این شکایت‌نامه در بروکسل، پایتخت بلژیک ارائه خواهد شد و ما این شکایت‌نامه‌ را براساس قانون بلژیک ارائه خواهیم کرد، چراکه مقر ناتو در حال حاضر در بروکسل است.

در این شکایت‌نامه آمده است که ناتو از مسئولیت واگذارشده به آن از سوی سازمان ملل تجاوز کرده است و دست به کشتار غیرنظامیان زده است.

 

نظر شما :