رویترز: شاید سازمان های غربی مسئول ترور باشند

۰۵ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۴۹۱۸ سرخط اخبار
 دیپلماسی ایرانی: در حالی که هنوز هیچ سازمان یا گروهی مسئولیت ترور داریوش راضیی نژاد، عضو سازمان انرژی هسته ای ایران را نپذیرفته است، برخی تحلیلگران، سازمان های امنیتی غربی را مسئول این گونه ترور ها در ایران معرفی کرده اند.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران نیز در طول یک سال گذشته که 4 دانشمند هسته ای خود را از دست داده، هر بار انگشت اتهام را به سوی موساد و اف بی آی نشانه رفته است. خبرگزاری رویترز با اشاره به ترور اخیر به نقل از یک تحلیلگر در لندن گزارش داد: سوء قصد ها رویه ای معمول در جنگ های مخفی هستند و به نظر می رسد که ترور رضایی نیز فصل دیگری در این جنگ است. به گفته وی، ترور وی در حالی انجام شده است که مقامات ایرانی اظهارات ضد و نقیضی را در خصوص فعالیت های وی مطرح می کنند.

برخی اعلام کرده اند که رضایی عضو سازمان انرژی هسته ای ایران و با تحصیلاتی عالی در این زمنیه بوده است و برخی دیگر او را تنها یک دانشجو معرفی کرده اند که در فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی دخالتی نداشته است. به گزارش رویترز، برخی تحلیلگران بر این باورند که این ترور ها می تواند توسط آژانس های اسرائیلی یا آمریکایی انجام شده باشد. این در حالی است که هم ایالات متحده و هم اسرائیل دست داشتن در ترور رضایی را تکذیب کرده اند، البته اسرائیل بنا بر رویه معمول در این مورد تنها به سکوت اختیار کردن اکتفا کرده است.

گفتنی است که واشینگتن و تل آویو، هر دو مخالف ادامه فعالیت های هسته ای ایران بوده و برای بازداشتن تهران از دستیابی به سلاح هسته ای گزینه نظامی را همچنان روی میز نگاهداشته اند. از سوی دیگر این ترور در زمانی انجام شده است که بهار عرب در خاورمیانه، تحولات عمیقی ایجاد کرده است و تهران و تل آویو این روند را به دقت و نگرانی زیر نظر دارند.


نظر شما :