دعوت لاریجانی از همتای ونزوئلایی خود برای سفر به تهران

۰۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۴۸۸۰ سرخط اخبار

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با سفر به کاراکاس ضمن دیدار با رئیس مجلس ونزوئلا دعوتنامه رئیس مجلس شورای اسلامی را تقدیم مقام ونزوئلایی کرد.

به گزارش مهر، حسین سبحانی نیا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران، با فرناندوسوتوروخاس رئیس مجمع ملی(پارلمان) ونزوئلا ، در کاراکاس دیدار کرد.

در این ملاقات که در فضایی بسیار دوستانه انجام شد، طرفین در خصوص موضوعات مهم مورد علاقه دوکشور گفتگو وتبادل نظر کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشترکات دوکشور، خصوصاً مواضع انقلابی ایران و ونزوئلا،اراده مقامات دوکشوربرای بسط وتعمیق همکاریها در زمینه های مختلف را پشتوانه مهمی برای مناسبات بسیارخوب  تهران و کاراکاس توصیف و آمادگی مجلس شورای اسلامی ایران برای افزایش تماسها و رایزنیها در راستای ارتقاء همکاریهای پارلمانی بین مجمع ملی ونزوئلا ومجلس شورای اسلامی هم در زمینه های دوجانبه و هم در خصوص موضوعات و مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرارداد.

دراین ملاقات همچنین پیام دعوت لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای دیدار از تهران به همتای ونزوئلایی وی ارائه شد.

رئیس مجمع ملی ونزوئلا نیز با اشاره به اهمیتی که برای مبارزات انقلابی و ضد استکباری مردم ایران قائل می باشد،نگرش نوین مردم ونزوئلا به ایران را نتیجه تحولات انقلابی در ایران و نقش آفرینی جمهوری درعرصه منطقه ای وبین المللی توصیف و پایداری و ایستادگی مقامات جمهوری اسلامی ایران در برابراستکبار و تهدیدات آنها را ستوده و آن را الگویی برای کشورهایی دانست که حفظ استقلال را وجهه همت خویش در مناسبات بین المللی قرارداده اند.

سوتوروخاس همچنین با تاکید براهمیت همکاریهای دوکشور و خصوصاً،مناسبات پارلمانی،آمادگی خود را برای سفر به ایران و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران،ابراز داشت.


نظر شما :