مخالفان لیبی: مذاکره به شرط کناره‌گیری قذافی

۰۳ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۴۸۷۳ سرخط اخبار
مخالفان لیبی با بیان این که تقسیم قدرت را نمی‌پذیرند، بار دیگر تاکید کردند، هرگونه مذاکره با رژیم لیبی منوط به کناره‌گیری قذافی از قدرت است.
 
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، درحالی‌که مخالفان لیبی بار دیگر بر عدم تقسیم قدرت و کناره‌گیری قذافی از قدرت تاکید کردند، جنگنده‌های ناتو برای دومین روز متوالی منطقه باب العزیزیه در طرابلس را بمباران کردند.

"محمد العلاقی "، مسئول پرونده دادرسی در شورای انتقالی لیبی گفت: مسئله کناره‌گیری قذافی از قدرت موضوعی قطعی است و مخالفان برسر آن اتفاق نظر دارند و به همین دلیل به غیر از کناره‌گیری قذافی از قدرت درباره موضوع دیگری مذاکره نخواهیم کرد.

العلاقی افزود: شورای انتقالی به جز با قذافی و سیف الاسلام، پسرش و عبد الله السنوسی، رئیس دستگاه اطلاعاتی‌اش که تحت پیگرد دادگاه جنایی بین المللی هستند، جهت مذاکره با دیگر مقامات و مسئولان لیبی آماده است.

اما یک دیپلمات غربی روز گذشته از طرح "عبد الاله الخطیب " فرستاده سازمان ملل کتحد به لیبی سخن گفت که خواستار آتش‌بس فوری به همراه تقسیم قدرت است،‌ اما در این تقسیم قدرت قذافی هیچ نقشی نخواهد داشت.

قذافی طی دو روز گذشته بار دیگر بر عدم کناره‌گیری خود از قدرت تاکید کرد و در یک پیام جدید خود اتهامات وارده به رژیمش در سرکوب معترضان و مخالفان را رد کرد.

از سوی دیگر "عبد العاطی العبیدی " وزیر خارجه لیبی روز گذشته پس از گفت‌وگو با مقامات مصری این کشور را به قصد طرابلس ترک گفت،‌ گفته می‌شود، وزیر خارجه لیبی با مقامات مصری درباره اوضاع جاری لیبی گفتگو کرده است.

در بعد میدانی العلاقی تاکید کرد که هم اکنون چهار پنجم اراضی لیبی در دست مخالفان است و مخالفان کنترل اکثر مناطق شرقی و برخی از مناطق غربی از جمله مصراته را در دست دارند و تنها طرابلس است که در دست قذافی است.

جنگنده‌های ناتو روز گذشته حملات خود در شرق را ادامه داده و مخالفان نیز تلاش می‌کنند، پس از خنثی کردن میدان‌های مین و باز کردن راهی به سوی البریقه این بندر نفتی استراتژیک با بیرون کردن نیروهای قذافی از این شهر کنترل البریقه را بدست گیرند.

نظر شما :