لیبرمن: هرگز استعفا نخواهم کرد

۰۳ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۴۸۷۱ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که بارها مخالفت خود را با عذرخواهی از ترکیه اعلام کرده است، تاکید کرد که در صورت عذرخواهی تل‌آویو از آنکارا هرگز استعفا نخواهد داد.
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره "، "آویگدور لیبرمن " دیروز پیش از برگزاری نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه تل‌آویو از ترکیه به دلیل حمله دریایی به کشتی مرمره و کشته شدن 9 فعال صلح ترکی در سال گذشته عذرخواهی کند، هرگز از ائتلاف دولتی خارج نخواهد شد.

وی افزود: خواه توافقی در این باره صورت گرفته باشد یا خیر، دولت قوی است و هیچ کس به دنبال بهانه برای ترک دولت نیست.

لیبرمن دیروز همچنین به رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل خواهان بهبودی روابط با ترکیه است اما این کار نباید به ضرر اسرائیل باشد؛ ما آمادگی پذیرش دیکته‌ها را نداریم، توپ اکنون در زمین ترک‌ها است.

وی تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که اسرائیل عذرخواهی کند؛ چند سرباز برای اجرای ماموریت در وسط دریا اعزام شده‌اند[این عذرخواهی ندارد].

بر اساس گزارش‌های اسرائیلی، لیبرمن و "موشه یعالون " وزیر امور راهبردی مخالف عذرخواهی تل‌آویو از ترکیه هستند و آن را اقدامی در جهت تحقیر اسرائیل می‌دانند. "

این در حالی است که "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه نیز تاکید کرد که تا زمانی که تل‌آویو به خاطر حمله به کشتی مرمره و کشته شدن فعالان صلح ترکی عذرخواهی نکرده و غرامت آن را به خانواده‌های قربانیان پرداخت نکند، روابط بین دو طرف بهبود نخواهد یافت.

نظر شما :