کشته شدن 209 جنگجوی مسلح در قفقاز

۰۳ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۴۸۵۹ سرخط اخبار
'نور قلی یف' روز یکشنبه در جمع فرماندهان پلیس منطقه قفقاز شمالی در جنوب روسیه گفت: 24 نفر از کشته شدگان در این درگیری ها، از فرماندهان جنگجویان مخالف بوده اند. 
به گزارش ایرنا، به گفته وی، آمار جرایم ثبت شده در منطقه قفقاز شمالی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/9 درصد کاهش نشان می دهد. 
وزیر کشور روسیه تشریح کرد: نیروهای پلیس در این مدت موفق شدند 680 قبضه سلاح جنگی را در این منطقه ضبط کنند، که این رقم نسبت به سال گذشته 5/1 برابر افزایش داشته است. 
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین 135 هزار قطعه مهمات و فشنگ در منطقه قفقاز شمالی کشف و ضبط شد که در مقایسه با شش ماهه سال گذشته دو برابر رشد نشان می دهد. 
وی یادآور شد: در این مدت 100 افسر پلیس نیز در عملیات نظامی علیه جنگجویان مسلح و در درگیری های روی داده میان نیروهای پلیس و امنیتی روسیه با گروه های جنگجو، جان خود را از دست دادند. 
نور قلی یف با بیان این که در نیمه نخست سال جاری میلادی تلفات نیروهای پلیس در درگیری با جنگجویان مسلح نسبت به مدت مشابه سال قبل، 31 درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت 253 افسر پلیس نیز در حین انجام وظیفه مجروح شدند. 
منطقه قفقاز شمالی روسیه متشکل از داغستان، چچن و اینگوش در هفته های اخیر ناآرام بوده و طی سه روز گذشته بیش از 10 نفر در درگیری میان جنگجویان مخالف و نیروهای امنیتی کشته شده اند. 

نظر شما :