زخمی شدن بیش از دویست نفر در اعتراضات مصر

۰۲ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۴۸۲۴ سرخط اخبار
 دست‌کم دویست و سی و یک نفر در تظاهرات روز شنبه در اطراف مقر شورای عالی نیروهای مسلح مصر در قاهره زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترزهزاران تظاهر کننده مصری در اعتراض به عملکرد شورای عالی نیروهای مسلح در زمینه اجرای اصلاحات سیاسی و خودداری از محاکمه افسران عالی رتبه پلیس که در حمله به معترضان در انقلاب بیست و پنج ژانویه مصر دست داشتند ، دیروز در برابر شورای عالی نیروهای مسلح اجتماع کردند.

پس از سقوط رژیم حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر ، اداره امور این کشور به طور موقت به شورای عالی نیروهای مسلح به ریاست سپهبد حسین طنطاوی واگذار شد.

پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در اطراف شورای عالی نیروهای مسلح واقع در مقر وزارت دفاع مصر چندین تیرهوایی شلیک کرد.

از طرف دیگر مهاجمان مسلح هوادار شورای عالی نیروهای مسلح نیز به سوی تظاهرکنندگان حمله و به طرف انان سنگ ، بمبهای آتش زا و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

به نقل از معاون وزیر بهداشت این کشور گزارش داد شمار زخمی های درگیریهای دیروز میان مهاجمان مسلح با تظاهرکنندگان در منطقه العباسیه به دویست و سی و یک نفر رسیده است.

مقامات مصر پیش از این آمار زخمی ها صد و چهل و سه نفر اعلام کرده بودند.

یکی از شاهدان اعلام کرد تظاهر کنندگان مصری دیشب از جانب نیروهای ارتش و مهاجمان مسلح هوادار شورای عالی نیروهای مسلح محاصره شدند و این نیروهای انواع بمب های آتش زا ، گاز اشک آور و گلوله پلاستکی به طرف انان شلیک می کردند.

شاهدان تاکید کردند حین وقوع درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای دولتی بالگردهای ارتش مصر نیز برفراز میدان العباسیه در قاهره پرواز می کردند.


نظر شما :