عباس به شکست مذاکرات سازش اذعان کرد

۰۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۱ کد : ۱۴۸۱۳ سرخط اخبار
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در افتتاحیه کنفرانس سفرای فلسطین در استانبول با اذعان به شکست مذاکرات سازش تاکید کرد که سال‌های طولانی مذاکرات هیچ نتیجه‌ای حاصل نکرد.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما "، کنفرانس سفرای فلسطین صبح امروز در استانبول با حضور رئیس جمهور و نخست‌وزیر ترکیه و با شرکت سفرای فلسطین در سراسر جهان آغاز به کار کرد.

"محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی اظهاراتی در افتتاحیه این کنفرانس اعلام کرد که گزینه مراجعه به سازمان ملل پس از آن اتخاذ شد که مذاکرات به بن‌بست رسید و این اقدام نیز یکجانبه نیست بلکه شهرک‌سازی که اسرائیل آن را ادامه می‌دهد یک اقدام یکجانبه است.

وی افزود که مراجعه به شورای امنیت هر نتیجه‌ای که داشته باشد، مانعی برای بازگشت به مذاکرات با اسرائیل نیست زیرا مسائلی هست که از طریق شورای امنیت یا غیره حل شدنی نیست بلکه تنها از طریق مذاکرات حل خواهد شد.

عباس تصریح کرد: سال‌های طولانی مذاکرات را برای دستیابی به یک نتیجه سپری کردیم اما این روزها می‌بینیم که مذاکرات به دلیل لجاجت اسرائیل نتیجه‌ای حاصل نکرد؛ ما مذاکرات مهم و جدی را انجام دادیم و نزدیک بود که با "ایهود اولمرت " نخست‌وزیر سابق اسرائیل به توافق برسیم و تمامی مسائل را بررسی کردیم.

وی اظهار داشت: ما خواهان همزیستی با اسرائیل به عنوان یک همسایه هستیم به شرط آنکه به حقوق خود دست یابیم، ما خواهان تشکیل کشور فلسطین هستیم همچنانکه اسرائیل بر اساس قطعنامه شماره 181 مجمع عمومی تشکیل شد؛ همه جریان‌ها و طیف فلسطینی از حماس گرفته تا فتح با گزینه مراجعه به سازمان ملل موافق هستند و اکنون از سفرای فلسطین می‌خواهیم که تلاش‌های خود را یکی کرده و در مورد همه شیوه‌های گفت‌گوها با کشورهای محل حضور خود و متقاعد کردن آنها به حمایت از این موضع فلسطین در ماه سپتامبر آینده اندیشه کنند.

عباس همچنین تاکید کرد که تمایل دارد آشتی ملی فلسطینیان پیش از مراجعه به سازمان ملل محقق شود.

از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان " نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که عدم دستیابی فلسطینیان به حقوق خود امری غیرقابل قبول است و اسرائیل نیز نمی‌تواند ملت فلسطین را از تشکیل کشور محروم کند.

وی بار دیگر محاصره نوار غزه را امری نامشروع خواند و خواستار تلاش جهانیان برای رفع سریع این محاصره شد.

نظر شما :