بازتاب سفر مقام معظم رهبرى به قم در رسانه‌هاى منطقه

۰۴ آبان ۱۳۸۹ | ۱۸:۳۹ کد : ۹۰۴۹ اخبار اصلی
آغاز سفر مقام معظم رهبرى آيت الله خامنه‌اى به شهر مقدس قم و ديدارش ...
بازتاب سفر مقام معظم رهبرى به قم در رسانه‌هاى منطقه

ديپلماسى ايرانى: آغاز سفر مقام معظم رهبرى آيت الله خامنه‌اى به شهر مقدس قم و ديدارش با علماى حوزه علميه قم و همچنين مواضع سياسى ايشان در اين سفر مورد توجه مطبوعات و رسانه‌هاى منطقه قرار گرفته است.

شبکه خبرى العربيه در گزارشى مفصل درباره سفر ايشان به قم گزارش داد: آيت الله خامنه‌اى در سخنرانى خود در شهر مذهبى قم ضربه زدين به دين و وفادارى مردم به نظام را دو هدف اصلى زورگويان جهان دانست و گفت: «اگر عنصر دین نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده‌اند و از این به بعد نیز به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد.»

وى همچنين متزلزل کردن وفاداری مردم به نظام اسلامی را دومین هدف توطئه های دشمنان برشمرد و گفت: «علاوه بر عنصر دین، حضور و حمایت مستحکم مردم، پشتوانه ایستادگی مسئولان نظام اسلامی است و دشمن نیز به همین علت وفاداری مردم را نشانه رفته است.»

روزنامه و شبکه تلويزيونى الراى کويت نيز در گزارشى درباره سفر آيت‌الله خامنه‌اى رهبر انقلاب به قم گزارش داد: رهبر ايران در برابر اهالى شهر قم دومين مرکز دينى شيعيان جهان پس از نجف، نسبت به توطئه‌هاى استکبار جهانى هشدار داد و گفت: «مردم به اين توطئه پى برده‌اند و خوشبختانه تمسکشان به ملت و نظام اسلامى را افزايش داده‌اند.»

اين مرکز رسانه‌اى در ادامه به حضور صدها هزار نفرى مردم براى استقبال از رهبر انقلاب اشاره کرد و در ادامه گزارش داد: رهبر ايران در سخنرانى خود همچنين گفت که دشمن بر دو محور تمرکز کرده است. يکى تاثيرگذارى بر رابطه مردم با نظام اسلامى و ديگرى شايعه پراکنى عليه مقامات و مسئولان ارشد مملکت به خصوص روساى سه قوه تا اعتماد مردم به نظام را متزلزل کنند اما ديديم که امروزه ملت ايران به دين و عقايد اسلامى بر خلاف تلاش دشمنان بيشتر تمسک جسته است.

روزنامه الحيات چاپ لندن، تقاضاى مقام معظم رهبرى براى تلاش بيشتر براى رسيدن به وحدت ميان ملت و مسئولين را پر اهميت دانست و در گزارش خود نوشت: رهبر جمهورى اسلامى ايران در شهر قم خواستار وحدت مردم و مسئولين براى شکست توطئه دشمنان شد. رهبر ايران همچنين گفت که مهار فتنه پس از انتخابات سال 2009 کشور را واکسينه سياسى کرد.

الحيات همچنين به استقبال بسيار مردم از مقام معظم رهبرى در سفر به قم اشاره کرد و نوشت: رهبر ايران براى نخستين بار طى 10 سال گذشته است که به قم سفر کرده و مورد استقبال مراجع دين، علما و شخصيت‌هاى حوزه علميه و نمايندگان مراجعى که توان آمدن نزد او را نداشتند، قرار گرفت.

روزنامه ضد ايرانى الشرق الاوسط چاپ لندن که مورد حمايت دولت عربستان سعودى است نيز در گزارشى درباره اين سفر نوشت: رهبر انقلاب اسلامى ايران ضمن دعوت از مردم و مسئولين براى تقويت وحدت ميان خود خواستار توجه بيشتر به دولت و رفع شايعات موجود بر سر دولت احمدى نژاد رئيس جمهورى ايران شد.

الشرق الاوسط در ادامه نوشت: رهبر ايران خواستار نزديکى بيشتر سران سه قوه به يکديگر شد و گفت که لزوم اين نزديکى روز ربه روز بيشتر مى‌شود.    


نظر شما :