آغاز سانسور اخبار در ايتاليا

برلوسکونى ،نخست وزير يا ديکتاتور؟

۰۱ فروردین ۱۳۸۹ | ۰۰:۱۹ کد : ۷۲۴۰ اخبار اصلی
سيلويو برلوسکنى نسخت وزيرى ايتاليا باز هم در صدر اخبار بين‌المللى قرار گرفته است.
برلوسکونى ،نخست وزير يا ديکتاتور؟

سيلويو برلوسکنى نسخت وزيرى ايتاليا باز هم در صدر اخبار بين‌المللى قرار گرفته است. مردى که يک روز با رسوايى اخلاقى نام خود را بر زبان‌ها مى‌اندازد . روز ديگر مورد حمله يکى از منتقدان قرار گرفته و راهى بيمارستان مى‌شود، همچنان جنجال مى‌آفريند . ميليونر ايتاليايى که بسيارى او را غول رسانه‌اى ايتاليا نيز مى‌دانند در تازه‌ترين شاهکار خود دست به اقداماتى ديکتاتورمابانه زده است. به گزارش خبرگزارى فرانسه، برلوسکنى متهم است در استانه برگزارى انتخابات محلى اين کشور، پخش چهاربرنامه سياسى را متوقف ساخته استهمين اندازه از خبر کافى بود تا خبرنگاران ايتاليايى قلم‌ها را بر زمين گذاشته و به خيابانها بريزند.

روبرتو ناتاله رئيس فدراسيون ملى مطبوعات ايتاليا در اين خصوص مى‌گويد: برلوسکنى که رياست شبکه هاى خصوصى را عهده دار  است، تصميم گرفت چهار برنامه خبرى و سياسى شبکه تلويزيونى دولتى راى را حذف کند که بينندگان بسيار زيادى داشتند. اين برنامه ها در طول ماه مارس قبل از برگزارى انتخابات اواخر ماه مارس حذف شده اند. هدف از اين کار اين بوده است که رسانه ها از رسوايى هاى سياسى که کشور را در برگرفته است، صحبتى نکنند".

حتى محافظه کارترين خبرنگاران و از نزديکان به برلوسکنى نيز در تظاهرات روز گذشته خبرنگاران ايتاليايى شرکت کردند.

برونو وسپا خبرنگار شبکه راى و مجرى برنامه "در به در" گفت:‌ نمى توانستم تصور کنم چنين تصميمى گرفته خواهد شد. اين کار بسيار خطرناکى است و سابقه اى در کشور ايجاد مى کند که هرگز نمونه ان در تاريخ سياسى ايتاليا مشاهده نشده است.

اين گزارش مى افزايد برلوسکنى در يکى از برنامه هاى سياسى تلويزيونى از هواداران خود خواست در اعتراض به اين اقدام خبرنگاران در رم تظاهرات کنند و اين کار تحريک اميز او بيشتر و بيشتر خبرنگاران را خشمگين کرد.با همه اين اوصاف و به رغم اعتراض هاى گسترده خبرنگاران ممنوعيت پخش برنامه هاى سياسى تا بيست و هشتم ماه مارس و انتخابات محلى اين کشور ادامه خواهد يافت.


نظر شما :