پیام رهبر انقلاب درباره انتخابات دهم

۲۴ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۲۳ کد : ۴۹۲۴ اخبار اصلی
آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در پیامی که بعد از انتخابات منتشر شد، به حضور مقتدرانه و آرامش آفرین ملت بزرگ ایران در 22 خرداد اشاره کردند و مشارکت هشتاد درصدی مردم را در این صحنه سیاسی یک جشن واقعی خواندند.
پیام رهبر انقلاب درباره انتخابات دهم

متن پیام ایشان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت عزيز ايران

مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس

سلام خدا بر شما که شايستگى خود را براى دريافت سلام و رحمت الهى به اثبات رسانديد. جمعه‌ حماسى شما،‌ حادثه‌اى خيره‌کننده و بى‌همتا بود که در آن، رشد سياسى و چهره‌ مصمم انقلابى و توان و ظرفيت مدنى ملت ايران، در نمایى زيبا و پرشکوه در برابر چشم جهانيان به نمايش درآمد.

اقتدار و عزتى که شما با آرامش و متانت و کمال خود در تاريخ کشور به ثبت رسانديد، و اراده‌ خلل‌ناپذيرى که در ميان آتشبار جنگ‌روانى دشمنان، با حضور در اين عرصه‌ى تعيين‌کننده نشان داديد، از چنان اهميتى برخوردار است که با هيچ بيان معمولى و متعارفى نمى توان آن را توصيف کرد. تنها مى توان گفت که ملت ايران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهى را در خود حفظ کند و دست قدرت خداوند را در حمايت از پيشرفت و تعالى اين کشور، بالاى سر خود نگاه دارد. انتخابات 22خرداد، با هنرنمایى ملت ايران، نصاب تازه‌اى در سلسله‌ طولانى انتخاب هاى ملى پديد آورد.

مشارکت بيش‌از هشتاد درصدى مردم در پاى صندوق ها و رأى بيست‌وچهار ميليونى به رئيس جمهور منتخب، يک جشن واقعى است که به حول و قوه‌ الهى خواهد توانست پيشرفت و اعتلاى کشور و امنيت ملى و شور و نشاط پايدار را تضمين کند. ديروز شما توانستيد ثابت کنيد که ايران به برکت شعارها و ارزش هاى انقلاب اسلامى، در برابر تهاجم سياسى و روانى از چنان مصونيت و صلابتى برخوردار است که با گذشت سى‌ سال از آغاز مردم سالارى دينى در اين کشور،‌ از هميشه تازه نفس‌تر و سرزنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه‌ راه روشن خود مطمئن مى سازد.

اينجانب با فروتنى در برابر عزم و ايمان شما مردم عزيز، اين موفقيت بزرگ را به حضرت ولى ‌الل ه‌الاعظم روحى‌فداه و به روح امام بزرگوار و به يکايک آحاد ملت تبريک عرض ميکنم و همگان را به قدردانى از اين لطف الهى و شکرگزارى در برابر پروردگار حکيم و عليم توصيه مى نمايم. گمان بر اين است که دشمنان بخواهند با گونه‌هایى از تحريکات بدخواهانه، شيرينى اين رويداد را از کام ملت بزدايند.

به همه‌ آحاد مردم و بويژه جوانان عزيز که سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ شورانگيز بودند، توصيه ميکنم که کاملاً هشيار باشند. همواره بايد شنبه‌ پس ‌از انتخابات، روز مهربانى و بردبارى باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران ديگر نامزدهاى محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحريک‌آميز و بدگمانانه پرهيز کنند. رئيس جمهور منتخب و محترم، رئيس جمهور همه‌ ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يکپارچه از او حمايت و به او کمک کنند. بى شک اين نيز امتحانى الهى است که موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.

وظيفه‌ خود مى دانم از همه‌ کسانى که در خلق اين حادثه‌ بزرگ نقش آفريدند صميمانه سپاسگزارى کنم: از نامزدهاى محترم که با مطرح ساختن نقطه ‌نظرهاى سياسى و اقتصادى و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلايق گوناگون اجتماعى و سياسى را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزيدگانى که مخاطبان خود را به حضور در اين آزمون بزرگ دعوت کردند؛ از مراجع عظام و علماى اعلام و فرزانگان دانشگاهى و شخصيت‌هاى فرهنگى و سياسى؛ از رسانه‌ ملى و مديران و طراحان و مجريان و هنرمندان صداوسيما که نو‌آ‌ورى‌هاى تحسين‌برانگيز آنان نقش تعيين‌کننده‌اى در اين حادثه‌ فراموش‌ نشدنى داشت؛ از وزارت کشور و شوراى محترم نگهبان که با اخلاص و امانتدارى کامل به وظيفه‌ خطير خود صادقانه و سخت‌کوشانه عمل کردند؛ از نيروى انتظامى و ديگر دستگاه هاى حافظ امنيت، که فضاى سالم و باز و آرام را براى مردم تأمين نمودند، و سرانجام و بيش ‌از همه، از يکايک رأى‌دهندگان که براى خود و کشورشان آبرو و ثبات و امنيت فراهم آوردند.

بار ديگر با تضرع و ابتهال، خداى عزيز و قدير را از اعماق جان، سپاس گفته هدايت و رحمتش را براى اين ملت و اين بنده‌ ناتوان مسألت ميکنم و با سلام به حضرت ولی‌ الله‌الاعظم‌ روحى‌فداه به دعا و رعايت و حمايت آن صاحب اصلى اين کشور دل مى‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طيبه‌ شهيدان عزيز درود مى فرستم.

والسلام عليکم و رحمةالله

سيدعلى خامنه‌اى

23/خرداد/1388


نظر شما :