بازتاب آخرين مناظره نامزدهاى رياست جمهورى در رسانه‌هاى خارجى

۲۰ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۷:۳۸ کد : ۴۸۹۷ اخبار اصلی
مناظره میان محمود احمدی نژاد و محسن رضایی که آخرین مناظره نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم محسوب می‌شود بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌های منطقه و جهان داشت .
بازتاب آخرين مناظره نامزدهاى رياست جمهورى در رسانه‌هاى خارجى

مناظره شب گذشته میان محمود احمدی نژاد و محسن رضایی که آخرین مناظره نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم محسوب می شود بازتاب های متفاوتی در رسانه های منطقه و جهان داشت .

"الشرق الاوسط" چاپ لندن نوشت، آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در ایران در حالی پایان یافت که بار دیگر موج انتقال آرا از یک سو به سوی دیگر را موجب شد و آرای بیشتری از احمدی نژاد به سوی رقبای او و به طور مشخص رضایی منتقل شد و اگر آخرین مناظره یک ساعت دیگر هم ادامه می یافت بدون شک محمود احمدی نژاد در مقابل رقیب خود هیچ پاسخی برای ارائه نداشت.

"الحیات" نیز در یادداشتی تحت عنوان "ایران ، لبنان ، رئیس جمهور" نوشت، لبنانی‌ها آئینه تمام عیار تشابهات فرهنگی با ایرانی‌ها هستند و هم اکنون که لبنان دارای رئیس جمهوری با دانش نظامی است در ایران نیز این احساس بوجود آمده که باید رئیس جمهور در این شرایط خاص بر مسائل استراتژیک و نظامی اشراف داشته باشد به‌ویژه اینکه محسن رضایی گفت و گویی با رئیس جمهور داشت که دیگران نداشتند و به صراحت هرچه تمام‌تر به احمدی نژاد گفت: «فکر می کنی همه چیزرا تو می فهمی و دیگران ناتوان از درک جهان هستند.» این جمله به شدت برای رئیس جمهور کوبنده بود.

بی بی سی نیز نوشت، در این دوره از انتخابات ایران، زنان نقش موثرتری دارند و کاندیداهای ایرانی با آگاهی از این احساس بوجود آمده سعی در جلب آران زنان با انتخاب یک زن به عنوان معاون یا مشاور دارند و در این میان محسن رضایی با زیرکی تمام اعلام کرده است، وزارت امورخارجه را که دیپلماسی کشور را تعیین می کند به یک زن خواهد سپرد و به این گونه افکار عمومی بیش از نیمی از رای دهندگان را به سوی خود جلب کرده است.

رادیو آلمان هم در سایت رسمی خود نوشت، بخشی از آخرین مناظره­ تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز به طعنه و کنایه‌های متقابل اختصاص داشت. احمدی‌نژاد می‌گوید، برخی از قضاوت‌های رضایی نتیجه نداشتن تجربه کار اجرایی است.

رضایی نیز با رد این ادعا رئیس دولت را سرزنش می‌کند که خودش را فوق متخصص در همه رشته‌ها می­ داند و همین باعث شده که اطرافش خالی باشد.


نظر شما :