پچپچه‌های انتخاباتی (5)

۱۹ خرداد ۱۳۸۸ | ۰۱:۱۴ کد : ۴۸۷۲ اخبار اصلی
نگرانی‌های اصلاح‌طلبان بابت صیانت از آرا، تکذیب نرخ تورم اعلام شده از سوی یکی از نامزدها، توضیح دفتر هاشمی رفسنجانی، نامه موسوی به رهبری و... بخشی از مطالب مطرح شده ظرف یکی دو روز گذشته است.
پچپچه‌های انتخاباتی (5)

خبر می‌رسد شناسنامه‌های سربازان جمع‌آوری شده است

قلم: رییس کمیته صیانت آرا میرحسین موسوی و کروبی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان از تخلفات گسترده در انتخابات ابراز نگرانی کرده و انجام اقدامات مقتضی را خواستار شدند.

در این نامه آمده است: پیرو یادداشت‌های پیشین موارد زیر که می‌تواند زمینه تخلفات آشکار و پنهان را از طرف عناصر مسوول و غیرمسوول فراهم سازد، جهت هرگونه اقدام پیشگیرانه تقدیم می‌شود . این موارد براساس اطلاعاتی است که علی رغم پنهان‌کاری وزارت کشور از ستاد انتخابات به دست آمده است.

 

برخی از صاحبنظران مدعی هستند نظارت جدی در شعب اخذ رای و به‌خصوص در هنگام شمارش آرا و بالاخص در شهرستان تهران، از اهمیت و حساسیت ویژه برخوردار است اما ما معتقدیم اگر قرار باشد تخلف سازماندهی شده‌ای انجام بگیرد، این کار نه در شعبه و نه در سایت و نه در هنگام شمارش و اخذ رای بلکه در استفاده از تعرفه‌های اضافی و مهرهای اضافی و با استفاده از صندوق‌های اضافی و سیار شدنی است. بخصوص که خبر می‌رسد که شناسنامه‌های سربازان در مراکز نظامی و... جمع آوری شده است.

هشدار کارکنان وزارت کشور نسبت به دستکاری آرا

سرو : جمعی از کارکنان وزارت کشور با انتشارنامه ای سرگشاده نسبت به تغییر و دستکاری آرا مردم در ستاد انتخابات کشور هشدار دادند .

حمایت 700 نویسنده، شاعر، هنرمند موسیقی و تجسمی از موسوی

سرو: 700 تن از نویسندگان، شعرا، هنرمندان تجسمی و اهالی موسیقی از مهندس موسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند. این جمع با امضای بیانیه و یا در قالب مصاحبه فردی در روزهاى اخير اعلام کرده‌اند که به ميرحسين موسوى راى خواهند داد.

اصفهان چهارشنبه میزبان خاتمی است

یاری: رئیس‌جمهور سابق کشورمان به دعوت اصلاح‌طلبان حامی میرحسین موسوی در اصفهان و گروه یاری عصر روز چهارشنبه به اصفهان سفر می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی ساعت 17 روز 20خرداد در میدان امام در جمع حامیان خود و میرحسین موسوی به سخنرانی خواهد پرداخت.

بانک مرکزی تورم را 23.6 درصد اعلام کرد

یاری: در حالی که محمود احمدی‌نژاد در برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی خود تاکید می‌کند که نرخ تورم 15 درصد است، بانک مرکزی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ اعلام کرد که نرخ تورم 23.6 است.

نامه موسوى به رهبر انقلاب در خصوص بداخلاقى‌هاى اخير

سلام: ميرحسين موسوى در نامه خود به رهبر انقلاب تاکيد کرد: رفتارهاى رئيس‌جمهورى و طيف هواداران ايشان که مرزهاى اخلاقى و اسلامى را زير پا مى‌گذارند، در واقع واکنش به اين واقعيت است که مردم تصميم خود را گرفته‌اند.

نخست وزير دوران دفاع مقدس در نامه‌اى به مقام معظم رهبرى، رفتارهاى رييس جمهور و طيف هواداران وى را واکنشى به اقبال مردم از وى دانست.

پیروزی حزب‌الله لبنان در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد خواهد بود

بی بی سی فارسی در گزارشی درباره انتخابات لبنان و ایران از رصد این دو انتخابات توسط رژیم صهیونیستی خبر داد و پیروزی حزب الله در بیروت را به نفع محمود احمدی نژاد در تهران ارزیابی کرد.

واکنش خاتمی به مناظره موسوی - احمدی نژاد

ایلنا: خاتمى درباره مناظره احمدى‌نژاد و موسوى گفت: آنچه که چند شب پيش در مناظره احمدى‌نژاد و ميرحسين موسوى ديدم، تقابل کامل بين بى‌هنرى و هنرمندى بود.

خزعلی : رهبر انقلاب 103 بار از دولت تمجید کردهاند

ایرنا: دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: کسی که پای صندوق رای نیاید و یا به غیر از محمود احمدی نژاد رای دهد، به دوم خردادی ها، مشارکتی ها و منافقین یاری رسانده است.

آیت الله ابوالقاسم خزعلی در مسجد الرضا آذربایجانی های مقیم گرگان افزود: دولت احمدی نژاد برای حرف نیامده بلکه برای کار و عمل آمده و این را می توانید از رهبری، فرزندان خود، فرمانداران و استانداران بپرسید. به گفته وی، شاهد این مدعی 103 بار تمجید رهبری از دولت نهم است. من برای مصلحت مسلمین و نه برای مصالح شخصی خودم می گویم که به احمدی نژاد رای می دهم.

ادعای دخالت بسیج و نیروهای مسلح در انتخابات کذب است

مهر: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ادعای دخالت بسیج و نیروهای مسلح در امر انتخابات کذب محض و جفای به انقلاب و مردم است.

سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در واکنش به صحبت های مهدی کروبی که در فیلم انتخاباتی اش بار دیگر متعرض بسیج و نیروهای مسلح و القای دخالت این نهاد در جناح بندی های انتخاباتی شد و اظهار داشت: با آن که در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، کروبی و بعضی کاندیداها چنین ادعایی را بارها تکرار نمودند، لیکن با وجود گذشت حدود چهار سال از انتخابات نهم ریاست جمهوری، هنوز حتی یک سند نتوانسته اند ارائه دهند.

توضيح دفتر هاشمى رفسنجانى درباره يک پيامک

ایسنا: دفتر آيت‌ الله هاشمى رفسنجانى رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس مجلس خبرگان رهبرى در نامه ای با اشاره به مناظره تلويزيونى ‌١٣ خرداد و ايراد برخى اتهامات عليه هاشمى رفسنجانى نوشت: پس از پاسخ منفى رييس سازمان صدا و سيما به درخواست آيت ‌الله هاشمى رفسنجانى، متاسفانه امروز در سطح وسيعى پيامک‌هايى که منشا و ماخذ آن مشکوک و اغراض توزيع‌کنندگان آن معلوم نيست شايعه کرده است که امشب (‌١٧/٣/٨٨) ساعت ‌٩ شب آيت‌ الله هاشمى رفسنجانى به موارد اتهامى در شبکه خبر پاسخ خواهد داد... ضمن تکذيب اين پيامک، بار ديگر يادآورى مى‌شود که صدا و سيما با درخواست اين دفتر براى پاسخگويى به موارد اتهامى مخالفت کرده و موضوع پيامک ‌ها ساختگى و قابل پيگرد قانونى خواهد بود.

نامه دفتر حسن روحانى به رييس صدا و سيما

مهر: دفتر حسن روحانى رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده مقام معظم رهبرى در شوراى عالى امنيت ملى در نامه‌اى به رييس صدا و سيما، خواستار پخش برنامه‌ ضبط شده واحد مرکزى خبر، حاوى توضيحات وى درباره برخى اتهامات مطرح‌شده در پرونده هسته‌اى عليه تيم سابق مذاکره ‌کننده شد.


نظر شما :