پچپچه های انتخاباتی

۱۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۸:۵۸ کد : ۴۸۱۹ اخبار اصلی
در این بخش تلاش می‌شود ذیل عنوان پچپچه‌های انتخاباتی، تازه‌ترین رویدادهای ریز و درشت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، تحرکات نامزدها و برخی اخبار غیررسمی و نیمه رسمی ارائه شود.
پچپچه های انتخاباتی

تذکر دفاتر مراجع تقليد به صدا و سيما و ايرنا

همشهری: دفاتر حضرات آيات صافى گلپايگانى، موسوى اردبيلى و جوادى آملى، اعتراض به فيلم مستند ميرحسين موسوى را تکذيب کردند.

عذرخواهى بخش خبرى 20:30 سيما از مراجع تقليد و بينندگان

در پى پخش خبر و تصاويرى در بخش اخبار 20:30 يکشنبه شب مورخ يازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سيماى جمهورى اسلامى ايران درباره موسوی و مراجع تقليد پخش شد، اين بخش خبرى دیشب در بين اخبار خود با ارائه توضيحى در اين زمينه از مراجع تقليد و بينندگان عذرخواهى کرد.

توضیح استاندار خوزستان درباره ماجرای پرواز اهواز - تهران

شهاب نیوز: استاندار خوزستان با بيان اين که سرنخ‌هايى در ارتباط با بمب‌گذارى در هواپيمايى کيش اير مسير اهواز - تهران به دست آمده است، گفت: هدف اين بمب‌گذارى ناامن کردن فضاى انتخابات با تحريک حساسيت‌هاى قومى و ايجاد تفرقه بين قوميت‌ها بوده است.

سيد جعفر حجازى گفت: سرنخ‌هايى در ارتباط با بمب‌گذارى در هواپيما کيش اير به دست آمده ولى در زمان حاضر به دليل مسايل امنيتى تا حصول نتيجه نمى‌توان در اين رابطه اظهار نظر کرد.

شامگاه شنبه ساعت 22:30 هواپيمايى کيش اير مسير اهواز - تهران با 131مسافر از فرودگاه بين المللى اهواز برخاست که 15دقيقه بعد ماموران امنيت پرواز متوجه جاسازى يک بمب دست ساز در درون هواپيما شدند. با تلاش به موقع گارد حفاظت هواپيما، اين بمب کشف و از بروز حادثه تروريستى جلوگيرى به عمل آمد.

میرحسین موسوی و خاتمی به کرج سفر می کنند

مهر: رئیس ستاد مرکزی میرحسین موسوی گفت: میرحسین موسوی جمعه این هفته به کرج سفر می کند، همچنین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران برای حمایت از موسوی 17 خرداد ماه در کرج حضور می یابد.

سیب‌زمینی بر سر چوب در تجمع دانشجویان شهرکرد

شهاب نیوز: عصر روز شنبه نهم خرداد پروین احمدی‌نژاد به دعوت ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد به حسینیه اعظم شهرکرد آمد تا درجمع هواداران دولت نهم به نطق انتخاباتی بپردازد.

در این مراسم دانشجویان طرفدار میرحسین موسوی با اطلاع از جلسه مذکور در چهارراه دامپزشکی که حسینیه مزبور در مجاورت آن واقع شده است تجمع کردند و در اقدامی نمادین سیب زمینی‌هایی را بر سر چوب کرده بودند و در حالی که به طور دسته جمعی این سیب‌زمینی‌ها را بالا گرفته بودند؛ شعار می‌دادند «دولت سیب‌زمینی نمی‌خوایم نمی‌خوایم»

اگر راى ندهيد کارها بدتر و پيچيده‌تر مى‌شود

ایسنا: مهدی کروبی در ميدان فيضيه‌ شهرستان نور، به مردم گفت: شما مردم نبايد خودتان را از حق حضور در انتخابات و راى دادن محروم کنيد. اگر از شرايط موجود راضى نيستيد، گله‌منديد و مشکلات اقتصادى داريد، اينها نبايد موجب شود از حق خود استفاده نکنيد؛ چرا که اگر راى ندهيد کارها بدتر و پيچيده‌تر مى‌شود.

توصیه موسوی به دانشجویان معترض بسیجی

ایسنا: در بخشی از سخنرانی موسوی در اردبیل یک نماينده بسيج دانشجويى با درخواست مصرانه براى طرح پرسش خود، اين پرسش را مطرح کرد که چرا موسوى دو بار در بيانيه‌اش شهادت حضرت زهرا را رحلت قلمداد کرده و چرا از ماجراى 95 ميليارد برداشت پول از صندوق کشور و مساله600 تخلف قانون اساسى حرفى نمى‌زند؟

موسوى پس از آرام کردن دانشجويان معترض به اين پرسش در سالن، گفت:« به شما نصيحت مى‌کنم کارى نکنيد درمقابل 99 درصد دانشجويان قرار بگيريد. بايد صحبت و تعامل کنيد و اين‌که دانشجويان را عليه خود برانگيزيد به نفع بسيج نيست. توصيه‌ ديگرم هم اين است که سوالاتتان را به گونه‌اى مطرح کنيد که احساس شود به قصد اصلاح پرسش کرده‌ايد، نه به هم ريختن فضا؛ شما دروغى را به من نسبت مى‌دهيد و از من انتظار شنيدن پاسخ داريد؟ به بلوچستان نگاه کنيد؛ همين نوع تفکر منجر به برخى رويارويى‌ها شده است؛ چرا درجهت تفرقه‌ ملت حرکت مى‌کنيد؟ در اردبيلى که دوستدار اهل بيت(ع) است، مرا که با شال سبز آمده‌ام متهم به ضديت با اهل بيت مى‌کنيد؟ آيا انصاف است؟ من اين حرف‌ها را سخن يک بسيجى واقعى نمى‌دانم.»

رنگ سبز موسوی خرافات است

فردا: اسد الله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی انتخاب رنگ سبز در تبلیغات موسوی را سوء استفاده از ذهنیت توده عادی جامعه دانست و گفت: انتخاب رنگ سبز این تلقی را در جامعه بوجود آورده است که آنها بخاطر رای آوری بیشتر دست به این کار زده اند نه به دلیل نمادهای مذهبی آن.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بستن نوار سبز به درخت و دست از اساس خرافات و بستن شال سبز هم از سنت های کشور است که اصلاح طلبان به آن روی آورده اند.

حمایت علی دایی و علی پروین از موسوی

علی دایی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و علی پروین سرمربی سال های نه چندان دور تیم پرسپولیس رسما حمایت خود را از کاندیداتوری میرحسین موسوی اعلام کردند.

در فیلم میرحسین از بازیگر استفاده نکردم

قلم: مجید مجیدی، ادعاهای مطرح شده از سوی خبرگزاری فارس و برخی سایت‌های حامی دولت مبنی بر اینکه در مستند انتخاباتی مهندس موسوی از بازیگر استفاده شده است را قویا رد کرد.

خبرگزاری فارس در خبری آورده بود، زنی که در مستند میرحسین از وضعیت اعتیاد و توزیع هرویین و کراک سخن گفته و از موسوی تقاضای تامین سلامت فکری فرزندانش را داشت، «منیژه حسینیان» بازیگر تئاتر بود.

مهاجرانی، بازگشت به ایران را تکذیب کرد

بعد از آنکه خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) از بازگشت سیدعطاء الله مهاجرانی به ایران برای کمک به کروبی خبر داد، مهاجرانی با انتشار یادداشت کوتاهی در سایت خود خبر ایرنا را کذب خواند.

آغاز مناظره کاندیداها در شبکه 3 سیما

مهر: شبکه‌ سه سیما پخش مناظره‌ها‌ی تلویزیونی چهار نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از 12 خرداد ماه به صورت دو به دو آغاز می‌کند.

بر اساس جدول طراحی شده نخستین مناظره تلویزیونی بین مهدی کروبی و محسن رضایی خواهد بود که روز 12 خردادماه ساعت 22:30 تا ساعت 24 برگزار خواهد شد.

این شبکه روز 13 خرداد ماه مناظره بین محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی ، روز 14 خردادماه مناظره بین محسن رضایی و میرحسین موسوی، روز 16 خرداد ماه مناظره بین محمود احمدی ‌نژاد و مهدی کروبی، روز 17 خردادماه مناظره بین مهدی کروبی و میرحسین موسوی و روز 17 خردادماه مناظره بین محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی را در همین ساعت به روی آنتن خواهد برد.

دشمن نگران حضور حداکثرى مردم در انتخابات است

ایسنا: آيت‌الله هاشمى رفسنجانى روز دوشنبه در ديدار جمعى از اعضاى توليدگرايان ايران با اشاره به برخى حوادث تروريستى و شايعات آن در چند روز اخير، تصريح کرد: اين شواهد نشان مى‌دهد، دشمن نگران حضور حداکثرى مردم در انتخابات است.

وى افزود: حضور حداکثرى مردم باعث مى‌شود، دشمنان جمهورى اسلامى ايران در تحقق خواسته‌هاى خود در عرصه بين‌الملل با مشکل مواجه و منافع عظيمى براى کشور ايجاد شود.

احمدی نژاد به اصفهان سفر می کند

مهر: مسئول ستادهای مردمی احمدی نژاد‌ گفت: دکتر محمود احمدی نژاد کاندیدای دور دهم انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته جاری به اصفهان سفر می کند.

احمدی نژاد بعداز ظهر جمعه با حضور در میان مردم و در میدان امام اصفهان با آنان دیدار خواهد کرد و در طول این سفر بخشی از فعالیت های دولت نهم را نیز برای مردم تشریح خواهد کرد.

سونامى دانشجويان حامى احمدى‏نژاد فراگير خواهد شد

ایسنا: عضو شوراى سياستگذارى ستاد امتداد مهر گفت: حرکت خودجوشى که از سوى دانشجويان حامى دکتر احمدى‏نژاد از ميدان وليعصر(عج) شهر تهران آغاز شد به زودى در تمام کشور فراگير خواهد شد.

عليرضا سائلى افزود: حرکت خودجوش دانشجويان حامى دکتر احمدى‏نژاد به زودى چون يک سونامى تمام کشور را فرا خواهد گرفت و موج آگاهى بخشى عمومى فزونى مى‏يابد.

سوال 17 استاد دانشگاه درباره مدرک تحصيلى زهرا رهنورد 

ایرنا: 17 نفر از اساتيد دانشگاه تهران در نامه اى به برخى رسانه ها خواستار بررسى پرونده تحصيلى همسر مهندس ميرحسين موسوى شدند.   

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اين نامه ، خانم زهرا رهنورد مدرک دکتراى خود را ظرف مدت 2 سال از دانشگاه آزاد اسلامى اخذ کرده و اين در حالى است که وى در هنگام گذراندن تحصيلات در مقطع دکترا ،‌ همزمان در مقطع کارشناسى ارشد در دانشکده هنر دانشگاه تهران نيز تحصيل مى کرده و البته همزمان کارمند هم بوده است.

اگر مقاومت دولت نهم نبود کشور را فروخته بودند 

ایرنا: رييس ستاد هماهنگى حمايت هاى مردمى دکتر محمود احمدى نژاد در استان تهران خطاب به تخریب کنندگان دولت گفت: اگر دولت نهم نبود کشور را فروخته بودند، اکنون شما را چه شده است که اساس انقلاب را زير سوال مى بريد؟   

مجيد متقى فر افزود: آيا شما شنيده ايد که بلر مى گفت ما ميوه عراق را در سعد آباد چيديم و آيا به خاطر داريد که ايران در کدام دوره محور شرارت خوانده مى شد، اينها همه ننگ است.


نظر شما :