شش اشتباه احمدى‌نژاد در يک پاراگراف

۰۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۱ کد : ۴۷۱۰ اخبار اصلی
نقدى بر سخنان احمدى نژاد درباره تعليق موقت غنى‌سازى در دوران رياست جمهورى خاتمى که در خبرگزارى آفتاب منتشر شده است.
شش اشتباه احمدى‌نژاد در يک پاراگراف
محمود احمدى‌نژاد کانديداى رياست جمهورى انتخابات دهم در سخنرانى که در سمنان محل تولدش صورت داد، گفت: «زمانى که در سعدآباد، آن توافقنامه يک جانبه تحميلى و نمى‌خواهم بگويم، ولى ننگين را تنظيم کردند با خود گفتند کار ملت ايران تمام شد. آنها گفتند بايد تمام فعاليت‌ها تعليق و در آزمايشگاه‌ها بسته شود و رشته‌هاى دانشگاهى که مربوط به انرژى هسته‌اى هستند در دانشگاه تعطيل شود. آنها با امضاى اين توافقنامه جشن و پايکوبى کردند و در آن زمان نخست وزير معزول وقت انگليس مصاحبه کرد و گفت ما ميوه عراق را در سعدآباد چيدم».

به گزارش آفتاب، در اين پاراگراف احمدى‌نژاد شش اشتباه فاحش را صورت داده که خدا کند عمدى نباشد. در غير اينصورت يا ايشان دروغ گفته‌اند که در اين حالت از شرايط کانديداتورى ساقط مى‌شوند و يا غلط به عرض ايشان رسانيده‌اند که در اين صورت نيز مديريت ايشان زير علامت سوال قرار مى‌گيرد.

اين شش اشتباه و يا خداى ناکرده دروغ عبارتند از:

1- آنچه در سعدآباد اتفاق افتاد توافقنامه نبود بلکه يک بيانيه بود. شايد ايشان (احمدى‌نژاد) تفاوت بين توافقنامه و بيانيه را به خوبى نمى‌دانند و بهتر است دوستان وزارت خارجه‌اى ايشان اين تفاوت‌ها را به ايشان تبيين کنند.

2- در سعدآباد هيچ توافقى مبنى بر تعليق صورت نگرفت. در سعدآباد جمهورى اسلامى ايران پذيرفت که داوطلبانه مى‌تواند تعليق محدود را براى مدتى که خود مى‌خواهد براى اعتمادسازى انجام دهد. در اين مذاکرات ايران داوطلبانه بودن تعليق را به آنها تحميل نمود در حالى که قطعنامه آژانس آن را الزامى کرده بود.
اى‌کاش احمدى‌نژاد به اسناد اين مذاکرات رجوع مى‌کرد و سپس لب به سخن مى‌گشود.

3- مذاکره حول محور تعليق موقت، صرفا روى محور نطنز بود و اينکه ايشان فرموده‌اند تمام فعاليت‌هاى آزمايشگاهى بسته شود جاى تعجب است چون بعد از سعدآباد فعاليت اصفهان (U.C.F) ادامه يافت و قطعه‌سازى و مونتاژ نيز ادامه پيدا کرد.

4- در مذاکرات هيچ بحثى از آزمايشگاه‌ها نبوده و اينکه گفته‌اند آزمايشگاه‌ها بسته شد، کاملا خلاف واقع و نادرست است.

5- اينکه آقاى احمدى‌نژاد گفته‌اند «رشته‌هاى دانشگاهى مربوط به انرژى هسته‌اى در اين مذاکرات توافق شده بود که تعطيل شوند» نيز کذب محض است. در اين مذاکرات هيچ کجا بحث در خصوص موارد دانشگاهى صورت نگرفت و همه دانشگاه‌ها و ملت ايران شاهد است که هيچ رشته دانشگاهى تعطيل نشد بلکه موضوع محدوديت تحصيلى دانشجويان ايرانى در خارج از کشور فقط در قطعنامه‌هاى شوراى امنيت و آن هم در دوران خود آقاى احمدى‌نژاد صورت گرفته که طى اين قطعنامه‌ها دانشجويان ايرانى را محروم از تحصيل در رشته‌هاى مرتبط با موضوع هسته‌اى کرده‌اند.

باز اى‌کاش آقاى احمدى‌نژاد به قطعنامه‌هاى صادر شده در دوران خود نيم نگاهى مى‌کردند که خداى ناکرده دروغى از زبان ايشان ولو به طور سهوى جارى نشود.

6- بحث بيانات نخست‌وزير معزول وقت انگليس هم تا جايى که بنده در کليه اسناد و اينترنت جستجو کردم هيچ مطلبى را نه آن زمان و نه از آن زمان تاکنون نديده و نشنيده‌ام. بجاست که آقاى احمدى‌نژاد از مشاوران اطلاعاتى و مطبوعاتى خود بخواهند تا يک بار ديگر کليه اخبار تلکس‌ها و حتى ميل‌هاى خودشان را نظاره کنند تا اگر سندى در خصوص اين گفته‌ها يافته‌اند ما را نيز مطلع نموده؛ چرا که توهين به ملت را به زبان دشمن گذاشتن کار شايسته‌اى نيست.

به هر حال بد نيست آقاى احمدى‌نژاد در سخنرانى‌هاى تبليغاتى خود به گونه‌اى بيان برانند که در صورت نياوردن رأى مجبور به پاسخگويى به اين سخنان خداى نکرده دروغ نگردند.

در تمام اين مذاکرات که مقام معظم رهبرى در جريان ريز آن بوده‌اند اين موارد گفته شده يافت نمى‌شود و اگر اين چنين مى‌بود هيچگاه معظم له تن به اين به تعبير آقاى احمدى‌نژاد «توافقنامه (مذاکرات) ننگين» را نمى‌دادند.

مقام معظم رهبرى چند هفته بعد از مذاکرات سعدآباد در ملاقات کارگزاران نظام با ايشان، از روند فعاليت هسته‌اى دفاع فرمودند.

نظر شما :