اعتراف‌هاى تازه متهمان همکاری با حزب الله در مصر

۲۴ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۱:۵۹ کد : ۴۳۴۶ اخبار اصلی
نویسنده خبر: على موسوى خلخالى
منتصر الزیات، وکیل 49 دستگیر شده متهم به همکاری با حزب الله در مصر اعلام کرد، این افراد اعتراف کرده­اند که عملیاتی را در مصر علیه منافع اسرائیل طرح­ریزی کرده­اند.
اعتراف‌هاى تازه متهمان همکاری با حزب الله در مصر

منتصر الزیات، وکیل 49 دستگیر شده متهم به همکاری با حزب الله در مصر اعلام کرد، این افراد اعتراف کرده­اند که عملیاتی را در مصر علیه منافع اسرائیل طرح­ریزی کرده­اند.

 الزیات که با بی­بی­سی، گفت و گو می­کرد، همچنین گفت: «متهمان به طور کامل انجام عملیات خرابکارانه در درون مصر را رد کردند اما اعتراف کرده­اند که تلاش داشتند نیروی خود را بر روی جابه­جایی نیرو به عمق اسرائیل متمرکز کنند. البته سامی شهاب که متهم اصلی این پرونده است، تلاش می کرده نوع ویژه ای از بمب جاده­ای را به داخل زمین­های اشغال شده منتقل کند.»

 وی همچنین گفت: «نوع رفتار سازمان امنیت مصر با متهمان و متهم اصلی این پرونده خوب است و تاکنون جای نگرانی وجود ندارد. متهم اصلی به من گفته است که هیچ فشاری برای اعتراف به او وارد نشده و دستوراتش را از رهبران حزب الله دریافت می­کرده است. البته جنجال­هایی بر سر بزرگ­نمایی این اتفاق رخ داده اما ما را چندان نگران نکرده است.»

 الزیات همچنین به اعتراف­های متهمان پرداخت و گفت: «متهم اصلی پرونده اعتراف کرده است از سوی رهبران حزب الله مکلف شده بود که پس از ترور عماد مغنیه عملیاتی علیه مراکز گردشگری اسرائیل در مصر انجام دهد. برای انجام این کار هم مراکز گردشگری اسرائیل در مناطق نویبع و طابا را تحت نظر داشته اما دستوراتی از رهبران حزب الله دریافت کرده که فعالیتش را متوقف کند. اما با این حال وی تاکید دارد، رهبران مدبر حزب دستور داده­اند، امنیت ملی مصر خط قرمز است و نباید دست به کاری بزنیم که امنیت ملی این کشور را تهدید کند.»

 الزیات همچنین به نقل از متهمان گفت: «آموزش­های اولیه از مسئولی موسوم به محمد قبانی دریافت می شده که مسئول پرونده فلسطین است و دستورات دیگر نیز از رهبران حزب الله صادر می شده است.»

 الزیات درباره نوع محاکمه احتمالی متهمان این پرونده نیز ابراز عقیده کرد، هنوز کارهای بازجویی پایان نیافته و گمان نمی کنم تا پایان هفته هم پایان یابد و اگر پرونده به دادگاه کشیده شود بر سر هر موضوع بحث خواهد شد. امیدوارم این بحران با آرامش حل شود.

 الزیات روز شنبه اعلام کرده بود، سازمان امنیتی مصر به وی اجازه دیدار با موکلانش را نمی­دهد. اما گویا بعدا سازمان امنیت مصر اجازه ملاقات وی با متهمان را داده است.  

 49 نفری که توسط مقام­های امنیتی مصری بازداشت شده­اند شامل یک لبنانی، 9 فلسطینی و 39 مصری هستند که متهم به همکاری با حزب الله در راستای تهدید امنیت ملی و قاچاق سلاح به دست جنبش حماس هستند.

على موسوى خلخالى

نویسنده خبر

مترجم، روزنامه نگار و معاون سردبیر دیپلماسی ایرانی.

اطلاعات بیشتر


نظر شما :